اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

اساتید نشست دینی حس‌گرهای جریان‌های فرهنگی هستند

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اساتید نشست دینی اعم از مبلغان و مبلغات را حس‌گرهای مستقیم جریان‌های فرهنگی عنوان کرد.

اساتید نشست دینی حس‌گرهای جریان‌های فرهنگی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، رضا فضلی صبح امروز در کارگاه هم‌اندیشی اساتید نشست دینی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به وجود نشست‌های متعدد در زمان‌های مختلف و زمان فعلی در کشور اظهار داشت: حوزه فرهنگ به طور مستقیم متأثر از حوزه سیاست است.

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به رصد مقام معظم رهبری از جریان‌های فرهنگی در کشور ادامه داد: در مواقع ضروری و لازم، مقام معظم رهبری هشدارهای لازم در حوزه‌های فرهنگی را بیان می‌کنند.

فضلی، تبلیغ و ارتباط چهره به چهره با مخاطبان را مؤثرترین نحوه ارتباط و تبلیغ ذکر و خاطرنشان کرد: گرچه رسانه‌های دیداری، شنیداری و فضای مجازی تأثیرات خاص خود را دارند ولی هیچ ارتباطی به اندازه گفت‌وگوی چهره به چهره کارسازتر نیست.

دبیر نشست دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به نقش روحانیون و اساتید نشست‌های دینی در جبهه اصلی معضلات فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: اساتید نشست‌های دینی می‌توانند با سعه صدر، لطافت طبع، گفتار لین و حوصله و کوتاه کردن مطالب خود و پرداختن به مقوله پرسش و پاسخ، دانش‌آموزان را در مدارس اقناع کنند و حتی اگر نیاز شد با ارجاع آنان به کتاب و یا سایت خاص و مراجعه مجدد به مدارس مسائل، شبهات و سؤالات آنان را بازتر و تببین کرده تا اقناع شوند.

فضلی گفت: رویکردها و نگرش‌های متفاوتی در هر منطقه وجود دارد که شهرستان آبیک مستثنی از این موضوع نیست، بنابراین روحانیون و اساتید نشست‌های دینی شهرستان آبیک باید به آن موضوعاتی که در این شهرستان حاکم و نیاز است را احصا کرده و در مورد آن موضوعات تبلیغ و اطلاع‌رسانی کنند.

این مسئول با تأکید بر تسلط کامل و آمادگی بیشتر و بهتر اساتید نشست‌های دینی در مدارس به دلیل شکل‌گیری افکار دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان بیان کرد: اساتید گفتمان‌های دینی باید با در نظر گرفتن فضای برگزاری نشست‌های دینی، نوع رفتار و برخورد، مدیریت زمان نشست‌ها و قدرت لازم، موضوع مورد نظر را تببین کنند تا تأثیر لازم خود را بر جای بگذارد.

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه روحانیون و اساتید نشست‌‌های دینی لباس پیامبر اکرم (ص) را بر تن داشته و رسالت انبیا را بر عهده دارند، مطلوب است زمانی که نور ایمان در دل نوجوانان روشن می‌شود و احساس تشنگی معارف الهی را کردند سرچشمه را به آنان نشان دهند تا در مسیر درست هدایت شوند.

فضلی یادآور شد: هدف از برگزاری نشست‌های دینی به ویژه در مدارس تغییر نگرش نسل نوجوان به سوی ایمان و معرفت الهی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه وضعیت بودجه مطلوب نیست اولویت برگزاری نشست‌ها در مدارس در دستور کار قرار داده شده است.

دبیر نشست دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: هر دو ماه یکبار جلساتی با اساتید نشست‌های دینی در استان قزوین و شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا موضوعات صورت گرفته بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/77006/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول