اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند پیشکسوت تئاتر خوزستان:

نسل جنگ توانست در 2 جبهه جنگ و فرهنگ پیشتاز باشد

هنرمند پیشکسوت تئاتر خوزستان و دفاع مقدس گفت: نسل ما توانست هم در جبهه‌های جنگ و هم جبهه‌‌های فرهنگی و هنری پیشتاز و خط شکن باشند.

نسل جنگ توانست در 2 جبهه جنگ و  فرهنگ پیشتاز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، عبدالرضا حیاتی صبح امروز در مراسم تقدیر از هنرمندان این شهرستان اظهار کرد: وقتی به زمان جنگ می‌اندیشم که چگونه نسل ما توانسته بود هم در جبهه جنگ با دشمن و هم در جبهه فرهنگی و هنری پیشتاز باشد، احساس غرور می‌کنم.

وی ادامه داد: اوایل جنگ تحمیلی، نخستین جشنواره تئاتر استانی را در مسجدسلیمان برگزار کردیم و پر واضح است که در دومین جشنواره که زیر موشک باران شهرستان مقاوم دزفول برگزار می‌‌شد بسیاری از هنرمندان سال گذشته به شهادت رسیده باشند.

هنرمند پیشکسوت تئاتر خوزستان و دفاع مقدس تصریح کرد: در آن سال‌‌ها از ایذه، باغملک، رامهرمز، امیدیه، آغاجاری، ماهشهر، اندیمشک، دزفول، شوشتر، خرمشهر، آبادان، شادگان، دشت آزادگان، مسجدسلیمان، شوش و اهواز نمایش‌‌های در خوری برای اجرا داشتیم که هنرمندان شایسته‌ای تقدیم تئاتر ایران کردند.

حیاتی، پیرامون وضعیت حال حاضر تئاتر خوزستان گفت: متاسفانه تئاتر امروز استان ما، گرفتار برخی مسائل شده است، البته این امر در تمام کشور مصداق دارد و هر دستورالعملی که از تهران به استان دیکته می‌شود را می‌‌پذیرند.

وی با بیان اینکه نبود ثبات در مدیریت‌‌ها، بسیاری از هنرمندان اهل دل را خانه‌نشین کرده است عنوان کرد: ملال، خستگی و مهمتر از همه وعده‌‌های بی‌عمل باعث شده است تا این نیروها که روزی پرچمدار این هنر آئینی در استان بودند به کنج انزوا پناه گیرند.

این پیشکسوت تئاتر دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تنگ نظری‌ها و تحمیل کردن برخی ناخواسته‌های افراد و مهم‌تر از همه نبودن نقد منصفانه چه از سوی مسئولان و چه از سوی هنرمندان عرصه نمایش، سبب شده که تئاتر خوزستان در رکود به سر ببرد.

وی ادامه داد: اگر متولیان عینک دودی را از چشمان نزدیک‌بین خود بر ندارند این بار همچنان کج می‌رود.

حیاتی در پایان عنوان کرد: انقلاب بزرگی که ریشه در خون شهیدان دارد با رهبری دوراندیش و ملتی فهیم می‌تواند هنوز هم همچون زمان دفاع مقدس در همه عرصه‌های فرهنگی، هنری، علمی و اقتصادی پیشتاز باشد و از کیان خود تمام قد دفاع کند.

انتهای پیام/72012/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول