اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تأکید کرد

حمایت جدی از پژوهش‌های فرهنگ، هنر و دین در قزوین

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: حمایت جدی از پژوهش‌های فرهنگ، هنر و دین از مهم‌ترین برنامه‌های امسال شورای پژوهش در قزوین است.

حمایت جدی از پژوهش‌های فرهنگ، هنر و دین در قزوین

علی هوشمند در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه متأسفانه پژوهش در چند سال اخیر به دلیل مضیقه‌ها و اعتبارات مالی در استان قزوین مهجور مانده و کمرنگ شده است،‌ اظهار داشت: در این مدت علاقه‌مندان به پژوهش در حال تحقیق و پژوهشگری بودند و توانستند اقدامات بسزایی را در این عرصه انجام دهند.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب، تحقق اهداف چشم‌انداز برنامه 20 ساله، برنامه پنج ساله، تکالیف قانونی و بودجه 92 به پژوهش نگاه ویژه‌ای شده است، افزود: به همین دلیل فعالیت‌های شورای پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در چند سال اخیر به دلیل مشکلاتی کم فعال بوده با حمایت‌ها و سیاستگذاری‌های جدی فعال‌تر شده است.

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: از دو ماه گذشته با تشکیل جلساتی در شورای پژوهش تصمیم گرفته شد تا از فرزانگان، خادمان و پژوهشگران حوزه‌های دین، فرهنگ و هنر در سال‌های 90 و 91 تقدیر به عمل آید.

هوشمند ادامه داد: در همایش تجلیل از پژوهشگران از برگزیدگان شهرستان‌های قزوین، آوج، آبیک، تاکستان، بویین‌ زهرا و البرز در هفته پژوهش تجلیل به عمل آمده که تحقق این مهم از برنامه‌های آغازین این شورا در سال جاری است.

 

توسعه فرهنگ تحقیق در قزوین

این مسئول با بیان اینکه پژوهش مبنا و مبتنی بر ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی و ایرانی ما است، بیان کرد: شورای یاد شده امسال در راستای توسعه فرهنگ تحقیق و تفحص گام‌هایی بسزایی را بر می‌دارد که البته این هدف با کمک و یاری پژوهشگران و اهل قلم میسر می‌شود.

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه در جلسات آتی شورای پژوهش از فرهیختگان و پژوهشگران دعوت می‌کند تا در زمینه پژوهش با هدف برطرف کردن مشکلات موجود در این عرصه آسیب‌شناسی کنند، خاطرنشان کرد: تحقق این مهم با جستجو و پژوهش محقق می‌شود بر این اساس این شورا حمایت‌های جدی از پژوهشگران در این زمینه می‌کند.

هوشمند با بیان اینکه کشور ما در زمینه پژوهش و تحقیق پیشرو در منطقه است، عنوان کرد: استان قزوین باید پژوهش و تحقیق به ویژه در عرصه فرهنگ، هنر و دین را با تلاش و همت مضاعف و حمایت از پژوهشگران ارتقا دهد تا بیشتر مشکلات جامعه برطرف شود.

انتهای پیام/77009/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول