اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار متولی حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با امام جمعه باشت مطرح شد

نقش غیرقابل انکار روحانیت در فرهنگ‌سازی مسائل بهداشتی جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از نقش غیر قابل انکار روحانیت در فرهنگ‌سازی بهداشت جامعه سخن به میان آورد.

نقش غیرقابل انکار روحانیت در فرهنگ‌سازی مسائل بهداشتی جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، ظهر امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به همراه جمعی از پرسنل و همراهان استانی و شهرستانی با حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در محل دفتر امام جمعه دیدار کرد. 

رضا چمن در این دیدار ضمن بیان نقش و اهمیت علماء و فرهیختگان در سالم‌سازی و ایجاد فضای پر از نشاط و طراوت در جامعه اظهار کرد: امروزه با برگزاری مراسمات و گفتمان‌های دینی در قالب سخنرانی‌ها توسط علما و روحانیون در حوزه‌ها و مکان‌های مختلف در میان اقشار گوناگون جامعه شاهد نتایج و اثرات بسیار وسیع و ارزشمندی در حوزه سلامت جامعه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: بحث سلامت افراد یک جامعه تنها مختص به بهداشت و رعایت اصول بهداشتی نیست بلکه آگاه‌سازی عمومی در زمینه چگونگی حفظ سلامت و اقدامات سالم‌سازی باید در برنامه کاری همه افراد از عموم مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: روحانیون تاکنون توانسته‌اند که با بیان مسائل شرعی و اسلامی چون آسیب‌های جدی بهداشتی، اجتماعی ناشی از استفاده برخی از مواردی چون مشروبات و مواد مخدر تا حد زیادی افراد را از این موارد به دور کنند و زمینه سالم‌سازی اجتماع و فرهنگ سالم زیستی را گسترش دهند.

این مسئول استانی همچنین با ارائه گزارشاتی از اقدامات انجام گرفته برای بهبود وضعیت گسترش و تکمیل مرکز بهداشت و درمان شهرستان باشت با امام جمعه این شهرستان، اذعان کرد: برخی از تقاضا‌ها با نیازمندی‌های افراد در سطح شهرستان بار عظیمی را بر دوش مسئولان استانی بوده که با وجود کمبود اعتبار در سطح استان و شهرستان جوابگوی تقاضاها نبوده و تمام همت خود را به کار می‌گیریم که در حد توان به نیازمندی‌های معقول افراد رسیدگی و جهت رفع آنان اقدام کنیم.

چمن در پایان با تأکید براینکه با وجود کمبود اعتبارات و بالا رفتن روز به روز هزینه‌ها در بحث سلامت و بهداشت پیشرفت‌هایی بسیار عظیمی در سلامت داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در واقع پیشرفت و تلاش‌های انجام گرفته نوعی انقلابی‌گری در عرصه خود بوده است چرا که با فعالیت با وجود نبود اعتبار بسیار دشوار و گاهی غیرممکن است و باز هم در این شرایط پیشرفت‌های قابل ذکری در زمینه بهداشت و سلامت را دارا بوده‌ایم.

انتهای پیام/82007/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول