اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خبر داد

افزایش 62 درصد بارش باران در قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین از افزایش 62 درصد بارش باران در امسال نسبت به چندین سال قبل در استان خبر داد.

افزایش 62 درصد بارش باران در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌محمد آهنی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران اظهار داشت: امسال قبل از آغاز زمستان در استان شاهد برکت نزول آسمانی برف و باران بودیم و این امر نوید می‌دهد که تا پایان سال نیز سال پربارانی را شاهد هستیم.

وی افزود: این لطف الهی باید در صورت مناسب مدیریت شود تا حوادثی را دنبال نداشته باشد و برای پیشگیری از این امر باید اقدامات لازم انجام پذیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: با توجه به وجود گردنه‌های برف‌گیر و طوفان‌‌خیز و مناطق سردسیر در استان مدیریت بحران ضرورت بیشتری در این منطقه دارد.اقداماتی که بخش‌های دولتی و خدماتی باید در فصل سرما انجام دهند در این جلسه تبیین و مشخص می‌شود تا برای آسایش و آرامش جامعه از سوی دستگاه‌های متولی به اجرا درآید.

وی بر لزوم مشارکت و هماهنگی بین بخشی و هم‌پوشانی در حیطه مدیریت بحران در استان تأکید کرد و گفت: در خصوص نجات مسافران در راه مانده و یا روستاییان که در حالت اورژانسی قرار می‌گیرند در موقع بروز حوادث ناشی از بارش برف و بروز سرما اعم از اینکه در هر نقطه از استان اتفاق بیافتد همانند سال‌های قبل نیز توجه خاصی را می‌طلبد و باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اضافه کرد: بخشداری‌ها در خصوص نجات مسافران در مواقع بروز حوادث توجه خاصی داشته باشند و لازم است ارتباط مستمر با ستاد بحران داشته باشند.

آهنی تصریح کرد: شرکت نفت برای تجهیز و آمادگی سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و جایگاه‌ها و سوخت‌رسانی احتمالی آمادگی بیشتری داشته باشد و اوقاف استان نیز در خصوص آمادگی مساجد و امامزاده‌های بین‌راهی برای اسکان مسافران در مواقع حوادث و مسدود شدن راه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی از فرمانداری قزوین خواست تا آمادگی لازم را در خصوص راه‌های شهرستان داشته باشد و افزود: سایر فرمانداری‌ها نیز علاوه بر نظارت راه‌ها بر عملکرد نانوایی‌ها نیز نظارت داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ادامه داد: شرکت گاز نیز در صورت قطعی احتمالی گاز از قبل به مردم اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشد.

آهنی اطلاع‌رسانی به موقع از سوی رسانه ملی و با هدایت شرکت مخابرات و هواشناسی را ضروری اعلام کرد و افزود: اطلاع‌رسانی به موقع از وضعیت هوای استان، مناطق و راه‌ها به مردم نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

این مسئول تصریح کرد: امدادرسانی مناسب و به موقع در مواقع حوادث ناشی از برف و کولاک به در راه ماندگان از موارد مهمی است که موجب می‌شود مردم از بارش‌ها به عنوان مواهب الهی بهتر بهره‌مند شوند و از بروز حوادث دچار آسیب شوند.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول