اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

اطلاع‌رسانی یکپارچه از ضروریات مدیریت بحران محسوب می‌شود

استاندار زنجان اطلاع‌رسانی یکپارچه را از الزامات مدیریت بحران اعلام کرد و گفت: این اقدام ضمن جلوگیری از تشویش اذهان و ایجاد نگرانی به برنامه‌ریزی هم کمک شایان توجهی می‌کند.

اطلاع‌رسانی یکپارچه از ضروریات مدیریت بحران محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به تجربه مدیریتی خود در حوادث غیرمترقبه اظهار داشت: فارغ از همه بحث‌ها شرایط بحران اصلاً دلچسب نیست و نیاز به مدیریت دارد.

وی داشتن آمادگی برای رویارویی با بحران را از ضروریات برای کاهش مشکلات به هنگام وقوع آن دانست و تصریح کرد: پر واضح است که دقت در عملکردها مشکلات مواجهه با بحران‌ها را کاهش می‌دهد.

استاندار زنجان اضافه کرد: مسئولان به هنگام بروز حوادث از هر نوع آن باید مدیریت میدانی انجام دهند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان حضور مدیران در محل کار و بر عهده گرفتن مسئولیت‌ها را از الزامات موفقیت به هنگام بروز بحران برشمرد و گفت: این تجربه سال‌ها مدیریت من در انواع بحران‌ها از جمله زلزله، سیل و حتی بحران‌های امنیتی است.

انصاری با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای مواصلاتی و سطح شهر زنجان طی دو روز 14 و 15 آذرماه ادامه داد: مشکلاتی در هر دو حوزه کاری وجود داشت که باید مدنظر مدیران مربوطه قرار گیرد.

وی عدم پاکسازی حاشیه محورهای ارتباطی در جاده‌ها و پاکسازی برخی معابر غیرضروری در داخل شهر را از جمله اشکالات وارد به اقدامات ارگان‌های ذیربط در بارش‌های اخیر زنجان اعلام و بر ضرورت اصلاح آنها تاکید کرد.

استاندار زنجان از وجود بانک اطلاعات ماشین‌آلات سنگین ارگان‌ها در استان خبر داد و افزود: برای به وجود آمدن هماهنگی‌ها باید این اطلاعات در اختیار ارگان‌های دخیل در این امور قرار گیرد.

این مسئول تضمین پرداخت هزینه‌های ماشین‌الات سنگین مورد نیاز توسط مدیریت بحران را از راهکارهای پیشگیری از بروز مشکل در هنگام حوادث غیرمترقبه اعلام کرد.

انصاری مدیریت بحران شهرها را بر عهده شهرداری دانست و اضافه کرد: موضوع دخیل شدن دیگر ارگان‌ها از جمله فرمانداری و شورا در این امر باید هرچه زودتر حل شود.

وی اطلاع‌رسانی یکپارچه را از دیگر الزامات مدیریت بحران اعلام و ادامه داد: این اقدام ضمن جلوگیری از تشویش اذهان و ایجاد نگرانی به برنامه‌ریزی هم کمک شایان توجهی می‌کند.

استاندار زنجان تاکید کرد: کمیته اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران می‌تواند اطلاعات و اخبار پایش شده را در اختیار اذهان عمومی قرار دهد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در پایان پارتی‌بازی را در ایجاد اولویت‌های پاکسازی و بازگشایی معابر و مسیرها یادآور شد و گفت: اولویت‌ها باید طبق برنامه‌ریزی تعریف و عملیاتی شود.

انصاری بر لزوم دقت در هزینه‌کرد مدیریت بحران در ارگان‌ها تاکید و اضافه کرد: باید از هزینه خلاف عرف در این امور اجتناب کرد.

وی با بیان اینکه کشور تجربه خوبی در مدیریت بحران‌ها کسب کرده است، ادامه داد: این تجربیات کمک می‌کند تا به هنگام بروز حوادث مشکلات کمتری به وجود آید.

استاندار زنجان بر ضرورت حضور مدیران ارشد دستگاه‌ها در جلسات مدیریت بحران اشاره و تاکید کرد: غیبت مدیران در جلسات موجه‌تر از اعزام نماینده است که این موضوع باید توسط دبیر پیگیری شود.

انتهای پیام/73004/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول