اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص‌پژوه:

آیین‌نامه ضوابط مدیریت بحران در پروژه‌های اصفهان لحاظ شود

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص‌پژوه گفت: آیین‌نامه ضوابط مدیریت بحران در پروژه‌های اصفهان باید لحاظ شود.

آیین‌نامه ضوابط مدیریت بحران در پروژه‌های اصفهان لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیر محمودزاده ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه مدیریت بحران در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه پیش‌بینی شده فاز نخست متروی اصفهان در بهمن‌ماه راه‌اندازی می‌شود و آیا مدیریت بحران در متروی اصفهان لحاظ شده است؟ اظهار داشت: من از منتقدان حرفه‌ای مترو در اصفهان هستم و معتقدم مدیریت بحران در آن رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه در متروی اصفهان مدیریت بحران لحاظ نشده است، افزود: مدیران شهری و نیز اعضای شورای شهر و مسئولان متروی اصفهان باید در ابتدا به مدیریت بحران در این پروژه توجه کرده و سپس آن را افتتاح کنند.

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران های طبیعی شاخص‌پژوه تصریح کرد: یکی از اصولی که در این مقوله رعایت نشده، این است که مترو قرار بود براساس طرح و سپس ساخت اجرا شود، در حالی که در متروی اصفهان ابتدا به ساخت توجه شده و سپس طراحی شده است.

وی ادامه داد: دلیل اینکه ابتدا طرحی را پیاده و سپس خراب و دوباره از نو آغاز به ساخت می‌کنیم،  این است که این تفکرات بر مبنای پژوهش نبوده، به نحوی که مطالعات طرح‌های فعلی حدود 20 سال پیش در مترو دیده نشده است.

محمودزاده در دیگر پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه اعضای شورای شهر تغییر کرده‌اند، آیا فکر می‌کنید این امر بر اجرای طرح‌های عمرانی شهر تأثیرگذار است، تأکید کرد: با گذر زمان این موضوع معلوم می‌شود، اما ما باید رفاه و امنیت را در زندگی مردم ببینیم و با طراحی به نگاه آینده یاد بگیریم که امنیت زیر‌بنای توسعه باشد، نه اینکه توسعه زیر‌بنای امنیت.

وی با بیان اینکه باید تفکر را طوری اصلاح و طراحی کنیم که امنیت و آینده را نیز در آن ببینیم، ادامه داد: به عنوان مثال در پروژه مسجد مصلی به عنوان پروژه‌ای نیمه تمام، ضوابط ایمنی رعایت نشده و زیر‌گذر بزرگمهر نمونه بارز عدم ضوابط مدیریتی و ایمنی در اصفهان است.

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص‌پژوه به مدیریت بحران در خطوط (BRT) اشاره کرد و اذعان داشت: این خطوط در مواقع بحران معکوس عمل می‌کنند، در حالی که در مواقع بحران نه تنها مشکلی را برطرف نکرده، بلکه این خطوط در مواقع بحران سبب ایجاد بحران می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه در ابتدا باید ضوابط زیرساخت فرهنگی و اجتماعی را تولید کنیم و سپس زیرساخت و بعد ضوابط اجرایی انجام شود، عنوان کرد: بدون فرهنگ‌سازی اجتماعی، ترافیکی و تربیتی کار انجام می‌شود و ما می‌بینیم که خودروها از لاین(BRT   هنوز عبور می می‌کنند، اما خودروهای اورژانس در مواقع اضطرار از این محل نمی‌توانند، عبور کنند.

محمودزاده با بیان اینکه  مدیریت بحران باید به سمت پیشگیری برود، ادامه داد: تفکر ما باید تغییر کرده و راهکاری باید برای مترو نوشته شده و پیشنهاد می‌شود که آیین‌نامه ضوابط مدیریت بحران مورد تدوین قرار بگیرد.

انتهای پیام/63012/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول