اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی قزوین:

آمار زندانیان مبتلا به اعتیاد نشان از گرایش جامعه به سمت اعتیاد دارد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: آمار بالای زندانیان مبتلا به اعتیاد نشان می‌دهد که جامعه به سمت افزایش گرایش به مصرف مواد مخدر و خطرات ناشی از آن که یکی از آنها ابتلا به ایدز است، دارد.

آمار زندانیان مبتلا به اعتیاد نشان از گرایش جامعه به سمت اعتیاد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین افشار مقدم ظهر امروز در همایش پیشگیری و کنترل ایدز که در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: نخستین خصوصیت یک جامعه جوان این است که آن مجموعه از علم خیلی غنی برخوردار نیست.

وی افزود: دلیل این امر آن است که هنوز فرصت زیادی برای کسب دانش در اختیار نداشته و طبیعی است که حجم اطلاعات و دانش آن جامعه کم عمق باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: جوان کنجکاوی سرشاری دارد که اگر با علم متناسب با سن و تجربه کم وی جمع شود، می‌تواند منشأ خطرات زیادی باشد.

افشار مقدم عنوان کرد: جوانان تمایل زیادی به آزمودن چیزهایی که در جامعه مشاهده می‌کنند و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شنوند دارند که این امر نیز در افزایش خطراتی که آنان را تهدید می‌کند نقش مهمی دارد.بر اساس آمارهای موجود 82 درصد از زندانی‌های کشور با مواد مخدر مرتبط هستند و این نشان‌دهنده افزایش گرایش جامعه به سمت اعتیاد و خطرات ناشی از آن است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه، ارتقای معیشت، رفع مشکلات اقتصادی و دیگر موارد برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده و تلاش می‌کند آن را اجرایی کند.

افشار مقدم اظهار کرد: در این بین توجه به مشکلات مربوط به نسل جوان و آسیب‌هایی که این نسل را تهدید می‌کند نباید مغفول واقع شود.برخی از آسیب‌های موجود در جامعه مختص قشر جوان جامعه است بنابر این برگزاری همایش‌‌هایی که اطلاعات لازم در خصوص آسیب‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهد نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها دارد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: این همایش‌ها و نشست‌ها باید دو ویژگی عمده داشته باشد که یکی از آنها این است که گامی از گام‌های منسجم و برنامه‌ریزی شده آینده باشد و دیگر اینکه در همه افراد جامعه در ارتقای فهم و آگاهی نسبت به آسیب‌های اجتماعی که در معرض آن قرار داریم، تأثیرگذار باشد.

افشار مقدم اضافه کرد: اگر مسئولان و مردم جامعه همانگونه که برای امرارمعاش و تحصیل فرزندان خود برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند، برای اولویت‌های دیگر که طلاق و اعتیاد از جمله آنها به شمار می‌رود سهمی در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق برای روبرو شدن با آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با آنها می‌توان انتظار آینده خوبی برای جامعه و نسل جوان داشت.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: سلامت یکی از موضوعات بسیار مهم جامعه است که درصد زیادی از آن به وسیله خود مردم، در محل زندگی و کار آنها ایجاد می‌شود.

افشار مقدم تصریح کرد: وقتی مردم جامعه بیاموزند که به خودشان و دیگران توجه کنند و از توانایی‌های خود در شناخت مسائل و مشکلات محیط خود استفاده کنند می‌توان گفت به سلامت اجتماعی دست یافته‌اند. دست‌یابی مردم جامعه به سلامت اجتماعی به خودی خود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و برخی از آنها را به صفر می‌رساند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه کنونی ایدز است که درصد زیادی از مبتلایان به آن به دلیل اعتیاد به مواد مخدر تزریقی به این بیماری دچار می‌شوند.

افشار مقدم گفت: شایع‌ترین راه ابتلا به ایدز در جهان تماس جنسی نامطمئن و در ایران، استفاده مشترک از وسایل تزریق در بین مصرف‌کنندگان مواد مخدر تزریقی است.بنابر این ترغیب معتادان تزریقی به ترک اعتیاد و یا تغییر نحوه مصرف مواد مخدر از سوی آنان می‌تواند تأثیر زیادی در پیشگیری و کنترل این بیماری داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار امیدواری کرد با استمرار یافتن چنین همایش‌ها و نشست‌هایی که لحظه لحظه آن به ارتقای آگاهی عموم مردم جامعه منجر می‌شود، شاهد به صفر رسیدن آسیب‌هایی از قبیل ایدز باشیم.

انتهای پیام/77010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول