اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه:

عوامل زمینه‌‏ساز اعتیاد شناسایی شود

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: باید عواملی که زمینه و شرایط اعتیاد در افراد جامعه را فراهم می‏‌کند، شناسایی کرد.

عوامل زمینه‌‏ساز اعتیاد شناسایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ابوالقاسم مهری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در فرمانداری شهرستان فیروزکوه، اظهار داشت: خانواده‏‌ها نقش ب‏سزایی در پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به مصرف مواد مخدر دارند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: خانواده‏‌ها باید با روان‏شناسی درست، فرزندان خود را از دام اعتیاد ایمن کنند و آنها را از معیارها و روش‌‏های پیدا کردن دوست خوب آگاه سازند.

مهری عنوان کرد: آمارها و نتایج نشان می‏‌دهد فرزندانی که والدینشان، خود دچار اعتیاد به مصرف مواد مخدر هستند یا جدا از یکدیگر زندگی می‌‏کنند، بیشتر در معرض خطر مصرف مواد مخدر قرار دارند.

وی تصریح کرد: رفتار خشونت‌‏آمیز، مشکلات مالی خانواده‌ها و سابقه ابتلا به مواد مخدر بین والدین نیز با افزایش خطر اعتیاد در بزرگ‏سالی فرزندان تأثیر بسیاری دارد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ابراز داشت: افزایش سطح آگاهی جوانان و نوجوانان از خطرات و معضلات ابتلا به سوء مصرف مواد مخدر و ایجاد ارتباط مثبت با فرزندان در محیط خانه و مدرسه کمک موثری در کاهش گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر می‌‏کند.

مهری عنوان کرد: باید عواملی که زمینه و شرایط اعتیاد در افراد جامعه را موجب می‏‌شود، شناسایی کرد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: راه‏‌های ریشه‌‏کن شدن این عوامل باید با جدیت و دقت بررسی، پیگیری و مرتفع شود تا این خطرات جوانان و نوجوانان نسل‏‌های آتی را تهدید نکند.

مهری افزود: انجام برنامه‌‏ریزی‏‌های کارشناسانه و راهبردی در پیشگیری مصرف مواد مخدر و ارائه آگاهی‌های لازم به خانواده‌ها از طریق مدارس و رسانه‏‌ها سبب کاهش این موضوع در جامعه خواهد شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه از تلاش و پیگیری‏‌های نیروی انتظامی، دستگاه‌های قضایی و ستاد مبارزه با مواد مخدر سپاس‏‌گزاری کرد.

انتهای پیام/2568/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول