اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان خبر داد

فعالیت 5 مرکز ASD با مجوز و انعقاد تفاهمنامه آموزشی در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در حال حاضر پنج مرکز ASD با مجوز و انعقاد تفاهمنامه آموزشی در سطح استان همدان فعالیت دارند.

فعالیت 5 مرکز ASD با مجوز و انعقاد تفاهمنامه آموزشی در همدان

علیرضا مهرابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: نظر به ضرورت مهارت‌آموزی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و به منظور بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نسبت به ایجاد مراکز ASD یا جوار دانشگاهی اقدام شده است.

وی گفت: این مراکز ویژه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محل دانشگاه و مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی مبتنی بر مهارت‌های حرفه‌ای و دانش تجربی مورد نیاز به منظور دستیابی به شغل مناسب در بازار کار بوده و منجر به افزایش اعتماد به نفس فراگیران در ایجاد کسب و کار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان ادامه داد: در حال حاضر پنج مرکز ASD با مجوز و انعقاد تفاهمنامه آموزشی در سطح استان همدان فعالیت دارند.

وی گفت: این پنج مرکز شامل دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر و دانشگاه پیام نور همدان است.

مهرابی با اشاره به گزارش عملکرد آموزش جوار دانشگاهی در هشت ماهه سال امسال گفت: تعهد آموزش به میزان 147 هزار و 539 نفرساعت بوده که 149 هزار و 105 نفرساعت آن محقق شده است.

وی نام حرفه‌های آموزش داده شده را شامل طراحی برد مدار چاپی مدارات الکترونیک با نرم‌افزار، کارور MATLAB، نصب سیستم‌های دزدگیر و دوربین مداربسته، نصب سیستم اعلام حریق، نصب درب‌های اتوماتیک، بارگذاری زلزله بر اساس آیین نامه 2800 زلزله، تحلیلگر و طراح سازه‌های سه بعدی با برنامه ETABS، کار با نرم‌افزار Land Development (پیشرفته)، تحلیلگر و طراح پی با برنامه Safe، طراح و تحلیلگر مدارات میکروکنترلر خانواده AVR، راه‌اندازی MINI PLC LOGO، کارور ILLUSTRATOR، مدیریت پروژه براساس الگوی PM BOK، تجزیه و تحلیل خطا و اثرات ناشی از آن FMEA، مدیریت و کنترل پروژه با نرم‌افزار Primavera Enterp دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: علاوه بر آموزش دانشجویان در مراکز جوار دانشگاهی، حدود 50 درصد کارآموزان مرکز خواهران همدان و 40 درصد کارآموزان مرکز برادران همدان را دانشجویان و یا فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول