اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی:

آموزش فنی و حرفه‌ای زیربنای توسعه کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای زیربنای توسعه کشور است و در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی نقشی اساسی دارد.

آموزش فنی و حرفه‌ای زیربنای توسعه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی صبح امروز در دیدار با مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه در کنار آموزش عالی باید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز اهتمام داشت، اظهار کرد: بدون داشتن تخصص هیچکس نمی‌تواند وارد بازار کار شود.

وی افزود: کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مکمل سیستم آموزشی کشور است و باید مورد حمایت جدی و توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تقویت فنی و حرفه‌ای می‌توان ضعف‌های نظام آموزشی را حل کرد، گفت: در این مسیر باید تدبیر عاقلانه و ظرافت و خلاقیت داشت.

وی ادامه داد: گسترش آموزش فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور منجر به افزایش سطح بهره‌روی خواهد شد.

لاریجانی با اشاره به ضرورت توجه به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای عنوان داشت: دولت مشکلات اقتصادی خود را دارد و تعداد متقاضیان برای ورود به رشته‌های فنی هم زیاد هستند بنابراین باید با تمرکززدایی در این زمینه بار دولت را کاهش دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکلات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و پرسنل شاغل اشاره کرد و گفت: در بحث معافیت مالیاتی آموزشگاه‌ها از دولت خواستیم در لایحه بودجه اصلاحات لازم را انجام دهد ولی مسئولان سازمان نیز باید از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: در مورد بیمه پرسنل نیز دولت باید لایحه‌ای تنظیم کند و به مجلس بیاورد تا نمایندگان برای رفع مشکل بیمه اقدام لازم را انجام دهند.

لاریجانی با بیان اینکه کار سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های ارائه شده از جمله امور زیربنایی برای توسعه کشور محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: با تربیت نیروی متخصص، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی نیز محقق خواهد شد.

انتهای پیام/78004/ح30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول