اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نفر اول مسابقات استانی در رشته حفظ کل قرآن:

اصفهان با حضور اساتید مجرب قرآنی به مکتب قرآن تبدیل شده است

نفر اول سی‌ و ‌پنجمین دوره مسابقات استانی در رشته حفظ کل قرآن با تأکید بر اینکه رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن سنگین‌ترین رقابت قرآنی است، گفت: اصفهان با حضور اساتید مجرب قرآنی به مکتب قرآن تبدیل شده است.

اصفهان با حضور اساتید مجرب قرآنی به مکتب قرآن تبدیل شده است

مصطفی اصفهانیان یکی از شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل در سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تاکنون در مسابقات قرآن زیادی حضور یافته‌ام و به لطف خداوند متعال توانسته‌ام رتبه‌هایی را به دست بیاورم که از جمله آنها می‌توان به چهار بار رتبه سوم در مسابقات کشوری قرآن، رتبه سوم بین‌المللی کشور تونس و دو بار رتبه اول مسابقات دانشجویی کشوری اشاره کرد.

وی ادامه داد: با تأکید بر اینکه مسابقات حفظ کل قرآن کریم سنگین‌ترین مسابقات قرآن است، تصریح کرد: خوشبختانه در استان اصفهان شاهد برگزاری رقابت‌های بسیار سنگین و در رده‌های بالا هستیم چرا که اصفهان مهد تربیت قرآن است و در آن اساتید و بزرگان استانی و کشوری به تربیت نوجوانان و جوانان مستعد می‌پردازند.

نفر اول سی‌ و ‌پنجمین دوره مسابقات استانی در رشته حفظ کل در ادامه از خود سخن گفت و افزود: من متولد 1367 هستم و از سال 77 آغاز به حفظ آیات الهی نمودم و خوشبختانه توانستم ظرف مدت 32 ماه قلب خود را صندوقچه آیات الهی قرار دهم.

وی بزرگ‌ترین مشوق خود را در این راه مادر و استاد ارجمندش دانست و بیان کرد: از این دو بزرگوار که همواره در زندگیم همراه و پشتیبانم بودند نهایت تشکر را دارم.

اصفهانیان در ادامه صحبت‌های خود به تأثیرات قرآن در زندگی روزمره اشاره کرد و گفت: کسی که حافظ قرآن است، آیات قرآن در قلب و سیره وی مجسم خواهد بود و می‌تواند اعمال و رفتارش را با آیات تطبیق دهد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در زمینه قرآن فعالیت می‌کنند نسبت به دیگر افراد مسئول‌ترند چرا که باید شان و دین قرآن را حفظ کنند.

این منتخب استانی با اشاره به تاکیدات و سفارشات بزرگان بالاخص مقام معظم رهبری در خصوص حفظ قرآن کریم گفت: جوانان باید علاوه بر ورود به عرصه‌های قرآنی همچون قرائت و ترتیل به حفظ آیات نیز رو آورند.

وی افزود: باید سعی شود در حفظ قرآن از روش‌های صحیح حفظ مبنی بر تمرین و مرور محفوظات استفاده شود.

نفر اول سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با بیان اینکه امسال نیز قصد شرکت در سی و ششمین دوره مسابقات استانی را دارد گفت: امیدوارم شاهد روزی باشیم که تمامی جوانان این مرز و بوم با قرآن انس گرفته باشند و بتوانند علاوه بر حفظ آیات الهی بر مفاهیم نیز تسلط یابند چرا که درک آیات قرآن نیاز به تلاش در عرصه مفاهیم دارد.

انتهای پیام/2301/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول