اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت آغاز هفته وحدت حوزه و دانشگاه

نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه در اراک برگزار شد

نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه با محوریت جایگاه علم و دین در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه شامگاه شنبه با موضوع زبان دین و زبان علم و مسیرهای توسعه وحدت در جامعه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در این همایش گفت: وحدت بین تمامی آحاد جامعه برای تمام کشورها مورد توجه می‌باشد و این مسئله در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به راهبردهای اعتقادی و معنوی آن از اهمیت به سزایی برخوردار است بیشترین نقش وحدت در کشور را دو مرکز مهم و استراتژیک یعنی حوزه و دانشگاه ایفا می‌کنند که اگر این دو وحدت خود را حفظ و تقویت کنند جامعه رو به اصلاح و پیشرفت خواهد گذاشت.

ملک سلیمانی، شهید مفتح را که محصول حوزه و دانشگاه بود در کنار شهید مطهری و شهید بهشتی به عنوان نخسیتن کسانی که در ایجاد ارتباط محکم بین حوزه و دانشگاه گام‌ برداشتند معرفی کرد و افزود: آنان به‌ عنوان نماد وحدت حوزه و دانشگاه شناخته می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز تحولات عظیم، رشد و بالندگی در جامعه است، تصریح کرد:‌ وحدت حوزه و دانشگاه از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که در این راه شهید مفتح استاد بزرگ حوزه و دانشگاه جان خویش را فدا کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اظهار داشت: از نگاه امام خمینی(ره) وحدت بین حوزه و دانشگاه موجب وحدت جامعه خواهد شد و هر فعلی که از هر دو نهاد سر زند می‌تواند جامعه را تحت تأثیر قرار دهد و به سوی سعادت رهنمون سازد.

وی ادامه داد: با توجه به تمامی تهاجم‌های فرهنگی و قومیتی که علیه ملت ما صورت گرفته است خوشبختانه شاهد وحدت در تمامی عرصه‌ها در ایران اسلامی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک تصریح کرد: ایجاد کلید واژه‌های مشترک در بین حوزه و دانشگاه و همگرایی روش‌های عملکردی این دو نهاد در بوجود آمدن وحدت واقعی در جامعه مؤثر است و این امر با آگاهی بخشی دانشجویان و طلاب و سیاست‌های کلی نظام علیه هجمه‌های فرهنگی غرب صورت می‌گیرد.

سلیمانی بیان داشت: رسانه‌های بیگانه مسیری را در پیش گرفته‌اند تا بین حوزه و دانشگاه فاصله ایجاد کنند و سیاه نمایی محور اصلی برنامه‌های این رسانه‌ها برای رسیدن به هدف شوم دشمن است و با توجه به هجمه‌های رسانه‌ای رهنمودهای رهبری باید در دستور کار این دو نهاد برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی مبنا قرار گیرد.

انتهای پیام/87001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول