اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در نامه‌ای به وزیر علوم

آمار اساتید اخراجی را ارائه دهید

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در نامه‌ای سرگشاده به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، خواستار ارائه آمار استادان اخراجی یا به اجبار بازنشسته شد.

آمار اساتید اخراجی را ارائه دهید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در نامه‌ای سرگشاده به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تبریک انتخاب رضا فرجی‌ دانا به این سمت، اظهار داشته ‌است: امید است با رعایت اعتدال در فکر و عمل همچنین پیگیری سیاست‌های کلی رهبری معظم در زمینه آموزش عالی، موجبات سربلندی جامعه دانشگاهی کشور را فراهم آورید.

در ادامه این نامه سرگشاده آمده است: یکی از مباحث مطرح‌ در این روزهای جامعه دانشگاهی، وجود استادانی است که در سال‌های گذشته به اجبار بازنشسته یا اخراج شده‌اند.

این نامه اضافه می‌کند: مقامات وزارت علوم در سال‌های گذشته این‌گونه آمار را تکذیب و تا حدودی نفی می‌کنند و از سوی دیگر منتقدان آمار‌هایی را ارائه می‌دهند که در صورت صحت باید تصمیمات جدی و قابل توجیهی را انجام داد.

در ادامه این نامه عنوان شده است: در این میان گروهی، تعداد این نوع استادان را بی‌شمار و گروهی دیگر معدود و انگشت‌شمار می‌دانند که آنان نیز به خاطر مسائل و مشکلات عدیده از کار برکنار شده‌اند.

در ادامه این نامه گفته شده است: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز از شما درخواست دارد تا پس از بررسی‌های همه‌جانبه، آمار دقیقی از تعداد این‌گونه استادان همچنین علت اخراج و بازنشستگی اجباری را به جامعه دانشگاهی کشور اعلام کنید.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در این نامه تصریح کرده ‌است: این اقدام شما می‌تواند مانعی باشد برای کسانی که می‌خواهند حقیقت را ذبح کرده و به‌گونه‌ای دیگر منعکس کنند.

در ادامه این نامه بیان شده است: با این اقدام شما، یا باید مسئولان وزارت علوم در سال‌های گذشته پاسخگوی اقدامات خودشان باشند و یا منتقدان‌شان جوابگوی ادعاهای خود شوند.

در پایان نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، خاطرنشان شده است: در دولت راستگویان، خواسته برآمدن خورشید حقیقت توسط مسئولان انتظار گزافی نیست، باشد که شاهد ارائه این آمار از سوی مجموعه تحت هدایت شما باشیم.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول