اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کرمان خبر داد

تشکیل 3600 پرونده تخلفات منابع طبیعی در دستگاه قضایی کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: 3 هزار و 600 پرونده تخلفات منابع طبیعی در دستگاه قضایی استان کرمان تشکیل شده است.

تشکیل 3600 پرونده تخلفات منابع طبیعی در دستگاه قضایی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدعلی اسدی امشب در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار داشت: ریزش‌های جوی در استان کرمان 135 میلی‌متر و متوسط کشوری 250 میلی‌متر است.

وی از وجود 8.5 میلیون هکتار مراتع در استان کرمان خبر داد و افزود: فقط یک درصد از این مراتع خوب است و 19 درصد آن متوسط و 80 درصد درجه سه و یا درجه چهار است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان بیان داشت: 8.5 درصد از خشکی‌های دنیا را بیابان‌ها شامل می‌شوند، اما در استان کرمان این رقم 34 درصد است.

اسدی بر مراقبت از پوشش گیاهی در استان کرمان تاکید کرد و ابراز داشت: این پوشش گیاهی در صورت تخریب به راحتی قابل برگشت نیست.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 700 هزار تن علوفه در مراتع استان کرمان تولید می‌شود، عنوان کرد: سالانه یک هزار میلیارد تومان عایدی زیست محیطی و اقتصادی از منابع طبیعی کرمان داریم.

اسدی با اشاره به اینکه 87 درصد از عرصه استان کرمان در دست منابع طبیعی است، تصریح کرد: 3 هزار و 600 پرونده تخلفات منابع طبیعی در دستگاه قضایی استان کرمان داریم.

وی گفت: مجموع عرصه کشاورزی و باغی استان کرمان 5 درصد از عرصه استان کرمان را شامل می‌شود.

این مسئول از حمایت از سرمایه‌گذاری در استان کرمان توسط منابع طبیعی خبر داد و افزود: تمام اراضی مورد نیاز برای کارهای بزرگ مانند فولاد را تامین کردیم، اما بعضی از طرح‌ها اجرا نشد و یا انحراف داشت.

اسدی خاطر نشان کرد: 270 مورد خاکبرداری غیرمجاز و تخریب گسترده در استان کرمان متوقف شده است.

وی ابراز داشت: 36 میلیارد تومان طی یک و نیم سال گذشته از شرکت‌های بزرگ معدنی استان کرمان برای منابع طبیعی وصول شده است که فقط 10 درصد این منابع به استان کرمان وارد شده در حالی که قانون بودجه می‌گوید 100 درصد این پول باید به استان برگردانده شود.

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول