اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان:

83 درصد وسعت کردستان را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان گفت: بسیج مختص سپاه نیست بلکه هر جایی که نامی از بسیج آورده می‌شود همکاری و تعاون را در اذهان متبادر می‌سازد.

83 درصد وسعت کردستان را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان باباپیری ظهر امروز در مراسم افتتاح پایگاه بسیج شهدای منابع طبیعی استان کردستان در اداره‌کل اظهار کرد: هر زمانی که کار مثبت و اثرگذاری انجام می‌شود آن را یک کار بسیجی‌وار می‌نامند و این جایگاه و اثرگذاری بسیج در جامعه را می‌رساند.

وی اضافه کرد: بسیج در زمان دفاع مقدس، با تکیه بر ایمان و توکل به خدا تمامی معادلات نظامی و سیاسی دشمنان را برهم زد به گونه‌ای که همگان از اقدامات این نیروی مردمی کشور در تعجب بودند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان گفت: بسیج تحول‌آفرین است و تحولات آن در مسیر مثبت و به نفع نظام اسلامی و ملت است و این را می‌توان بزرگترین خدمت قلمداد کرد.

باباپیری تصریح کرد: در صورتی که روحیه و تفکر بسیجی در تمامی ادارات نهادینه شود، درصد خطاها در زمینه عملکردی کاهش می‌یابد.

وی گفت: با راه‌اندازی پایگاه بسیج اداره‌کل، روحیه بسیجی را در کارمندان نهادینه کنیم کما اینکه عملکرد کارمندان این اداره بسیجی‌بودن آنها را می‌رساند.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان افزود: روحیه بسیجی الهام‌بخش، تعالی‌بخش و اخلاق‌مدارانه است و این ویژگی‌ها موجب برتری آنان در زمینه‌های مختلف می‌شود.

وی در ادامه منابع طبیعی را بستر توسعه پایدار، حیات و رونق کشاورزی دانست و گفت: 83 درصد از وسعت استان کردستان را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که اگر در حفاظت از آن موثر واقع شویم کشاورزی و توسعه استان محقق می‌شود.

باباپیری افزود: 48.2 وسعت کردستان را مراتع و 12 درصد آن را جنگل‌های استان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: منابع طبیعی کردستان متنوع بوده ولی به لحاظ اکولوژیک شکننده است که وجود اقلیم، خاک و نزولات جوی از عوامل این شکنندگی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی به نوعی پایه‌گذار بخش کشاورزی است و این جز با مشارکت مردم که بخش عمده‌ای بسیجیان هستند، محقق نمی‌شود.

باباپیری در پایان گفت: برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی در استان کردستان نیاز به بسیج تمامی نیروها و امکانات استان و نقش کاربردی بسیج داریم.

انتهای پیام/79001/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول