اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خبر داد

تشکیل صندوق حمایت از منابع طبیعی در آذربایجان غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: صندوق حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی در آذربایجان غربی تشکیل خواهد شد.

تشکیل صندوق حمایت از منابع طبیعی در آذربایجان غربی

علی پیرمرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای تشکیل صندوق حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی کارگروه تخصصی آن با مشخص کردن اعضا تعیین و مقرر شد این کارگروه تمامی اطلاعات کارشناسی مورد نظر و تمام ظرفیت‌های منابع طبیعی و نیز بهره‌برداران آذربایجان غربی را مشخص کند.

وی ابراز داشت: در این راستا معاونت فنی اداره کل به همراه ادارات جنگل، مرتع، آموزش ترویج و طرح و برنامه مکلف شدند با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط هماهنگی‌های لازم ر انجام دهند تا زمینه‌سازی‌های اولیه برای تشکیل این صندوق مهیا شود.

پیرمرادی عنوان کرد: ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد چنین صندوقی در آذربایجان غربی وجود دارد که باید از طریق آموزش‌های ترویجی و توجیه طرح تشکیل صندوق حمایت از منابع طبیعی برای همه بهره‌برداران، زیر ساخت‌های لازم برای عضویت و پذیرش در این صندوق آماده شود.

وی اعلام کرد: در آذربایجان غربی بدون احتساب مساحت دریاچه ارومیه حدود 3 میلیون و 340 هزار هکتار عرصه خشکی وجود داشته که از این میزان بیش از 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی است.

پیرمرادی ادامه داد: از 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی، 2 میلیون و 660 هزار هکتار مرتع و 101 هزار هکتار جنگل بوده که بیشترین مساحت جنگل‌ها در پیرانشهر و سردشت قرار دارد که این جنگل‌ها به صورت طبیعی است.

وی تصریح کرد: با تشکیل این صندوق توان معیشتی تمام بهره‌برداران ارتقا می‌یابد و با واگذاری طرح‌های اجرایی به این تعاونی‌ها عرصه‌های منابع طبیعی به خصوص در حوزه مراتع و جنگل بسیار پویا شده و افزایش خواهد یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: با مشارکت و به عضویت در آمدن تمامی بهره‌برداران در این صندوق تعاونی خود بهره‌برداران به نوعی صاحبان و سرمایه‌گذاران عرصه‌های ملی خواهند بود.

انتهای پیام/61005/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول