اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی سمنان خبر داد

تشکیل 260 فقره پرونده قضایی در بخش منابع طبیعی سمنان

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تشکیل 260 فقره پرونده قضایی در بخش منابع طبیعی سمنان خبر داد.

تشکیل 260 فقره پرونده قضایی در بخش منابع طبیعی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمدرضا سماوی امروز اعلام کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، 260 فقره پرونده قضایی علیه متخلفان از قوانین و مقررات منابع طبیعی و متجاوزان به اراضی ملی شده که توسط ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‎های استان سمنان تشکیل و به محاکم قضایی ارجاع داده شده است.

وی بیشترین تعداد پرونده‎ها را مربوط به شهرستان مهدیشهر با 101 فقره پرونده و کم‎ترین تعداد را مربوط به شهرستان سمنان با دو فقره پرونده ذکر کرد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تخلفات پس از بررسی‎های مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی جهت رسیدگی و تصمیم‎گیری به مراجع قضایی ارائه می‎شود.

سماوی ادامه داد: در همین مدت، 351 فقره از پرونده‎های تشکیل شده در سنوات گذشته و سال جاری منجر به صدور رأی و مختومه شده که از این تعداد، در 279 پرونده یعنی حدود 80 درصد موارد رأی به نفع ادارات منابع طبیعی صادر شده است.

وی اظهار کرد: با پیگیری‎های کارشناسان حقوقی این اداره کل در مراجع قضایی حکم رفع تصرف از اراضی ملی و قلع و قمع آثار تصرف صادر و پس از صدور اجراییه، احکام صادره با حضور مأموران دادگستری، نیروی انتظامی و منابع طبیعی رفع تصرف به مرحله اجرا درآمده و مالکیت دولت نسبت به اراضی ملی تثبیت می‎یابد.

سماوی با بیان اینکه قوانین متعددی در حوزه منابع طبیعی با رویکردی پیشگیرانه جهت حفظ و حمایت از اراضی ملی به تصویب رسیده است، اظهار کرد: مطابق با این قانون تخلفات پیش‎‎بینی شده در حوزه منابع طبیعی تصرف و تخریب اراضی جنگلی و مرتعی، ایجاد حریق در مراتع و جنگل‎ها، چرای زودرس، چرای مفرط و مازاد بر ظرفیت مراتع، قطع درختان و بوته‎های جنگلی، بهره‎برداری بی‎رویه و غیراصولی از معادن، ایجاد اعیانی و شخم شیار در اراضی ملی، تخلیه نخاله و پسماندها در اراضی ملی و ... است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تلاش‎ها و همکاری‎های نیروهای انتظامی و همچنین دادگستری استان سمنان در رسیدگی دقیق و سریع به پرونده‎های منابع طبیعی تشکر کرد.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول