اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی فردوس خبر داد

تجهیز 2 کشتارگاه فردوس به پیش سردکن

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از تجهیز دو کشتارگاه این شهرستان به پیش سردکن خبر داد.

تجهیز 2 کشتارگاه فردوس به پیش سردکن

محمد اصغرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: با هدف سالم‌سازی و از بین بردن میکروب‌ها و ویروس‌های موجود در گوشت، دستگاه پیش سردکن در دو کشتارگاه فردوس و اسلامیه نصب و راه‌اندازی شد.

وی گفت: گوشت باید مدت 24 ساعت در پیش سردکن قرار گیرد و سالم‌سازی شود تا میکروبهای موجود در آن از بین برود و این کار تنها با قرار گرفتن گوشت در پیش سردکن امکان‌پذیر است.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس افزود: با توجه به اینکه بیماری‌های مختلف از جمله تب کنگو از طریق گوشت قابل انتقال به انسان است باید با قرار گرفتن گوشت در پیش سردکن و اسیدی شدن گوشت، بیماری‌ها و ویروس‌ها را از بین برد و گوشت سالمی به مردم عرضه کرد.

اصغرزاده تصریح کرد: علاوه بر گوشت، دل و جگر هم مدت 24 ساعت در پیش سردکن نگهداری و پس از سالم‌سازی و لیبل‌گذاری وارد چرخه مصرف مردم می‌شود و این گوشت از هر نظر سالم و عاری از میکروب و ویروس است.

وی یادآور شد: با قرار گرفتن گوشت در پیش سردکن، گوشتی که به علت بیماری خوب خون‌گیری نشده، گوشت که دامی که زردی داشته و یا دامی که دچار مسمومیت بوده، پس از گذشت 24 ساعت با تغییر در رنگ ظاهری، بو و کیفیت گوشت مشخص می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس گفت: در صورت مشاهده علائم گوشت ناسالم پس از 24 ساعت، گوشت در محل کشتارگاه معدوم و اجازه مصرف داده نمی‌شود.

معدوم‌سازی 600 کیلوگرم گوشت ناسالم در فردوس

اصغرزاده افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 600 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در محل کشتارگاه فردوس معدوم و از چرخه مصرف خارج شده است.

وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ فردوس با همکاری امام جمعه، شهرداری، شورای اسلامی شهر، شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی هیئت مذهبی و موسسات خیریه ذبح دام نذری خود را در محل کشتارگاه انجام می‌دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس یادآور شد: در عید قربان امسال تعداد 150 راس دام و در ایام ماه محرم نیز تعداد 200 راس دام در کشتارگاه‌های فردوس و اسلامیه به صورت رایگان ذبح و پس از سالم‌سازی و نگهداری در پیش سردکن تحویل هیئت و موسسات خیریه شده است.

اصغرزاده گفت: برای تجهیز کشتارگاه‌های فردوس و اسلامیه به پیش سردکن مبلغ 60 میلیون تومان هزینه شده که 30 میلیون تومان آن از سوی ستاد حوادث و 30 میلیون تومان نیز از سوی شهرداری فردوس تامین شده است.

انتهای پیام/69007/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول