اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه خواستار شد

تسریع در تعدیل قیمت گوشت قرمز در دهدشت

فرماندار کهگیلویه با اشاره به قیمت نامتقارن گوشت قرمز در سطح شهر دهدشت خواستار پیگیری جدی اداره صنعت، معدن و تجارت در تعدیل قیمت گوشت شد.

تسریع در تعدیل قیمت گوشت قرمز در دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، جلسه تنظیم بازار شهرستان پیش از ظهر امروز با حضور اعضای جلسه و معاون سازمان صنعت‌، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

ابراهیم جعفری در این نشست وقفه چند ماهه در برگزاری جلسه تنظیم بازار را به خاطر نگرانی‌های موجود از تأثیرپذیری این نشست خواند و اذعان داشت: معتقد هستم در حوزه بازار همت ما مسئولین کم است.

فرماندار کهگیلویه با مقایسه قیمت گوشت قرمز در دهدشت نسبت به مرکز استان، خواستار پیگیری جدی صنعت، معدن و تجارت در تعدیل قیمت گوشت و برخورد قانونی با متخلفان شد.

وی با اشاره به تفاوت فاحش قیمت گوشت در سطح شهر دهدشت اذعان داشت: در یکی از واحدهای قصابی گوشت با قیمت 17 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که در سایر واحدهای فروش قیمت به 22 تومان هم می‌رسد.

جعفری آمار بالای بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح شهر را به معنای رضایت از وضعیت بازار ندانست و افزود: باید دید این تعداد بازرسی‌های صورت گرفته آیا تأثیراتی هم در بر داشته است یا نه.

رئیس ستاد تنظیم بازار کهگیلویه خواستار اعمال قوی قانون و برخورد مقتدرانه با عوامل نامنظم بازار شد و تصریح کرد: بازرسی‌هایی که انجام می‌شود، باید هدفمند و اثرگذار باشند و صرف دادن آمار و ارقام بالا خود را راضی نکنیم.

جعفری برنامه‌ریزی مدون و مستمر برای تنظیم بازار را ضروری دانست و با بیان اینکه داشتن برنامه بازار را رونق می‌بخشد، ابراز داشت: اگر ما مدیران کار خود را به درستی انجام دهیم، مردم هم خود را با ما تطبیق می‌دهند.

وی حفظ حرمت بازاریان در عین برخورد قاطع با متخلفان را لازم خواند و گفت: در برخورد با متخلفان، ضمن حفظ کرامت بازاریان و حقوق مردم، قانون اعمال شود.

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه، ذخیره‌سازی محصولات برای ثبات بازار و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار شهرستان را از جمله راه‌کارهای خود در تنظیم بازار عنوان و خاطرنشان کرد: به غیر از شیر خشک، تاکنون کمبود کالایی در سطح شهرستان گزارش نشده است.

جعفری خواستار بازرسی دقیق از واحدهای تولیدی و خدماتی و کنترل قیمت خدمات از سوی دستگاه‌های متولی شد و افزود: بازرسی‌های خود را محدود به واحدهای صنفی نکنید و از شرکت‌ها و مراکز تولیدی هم نظارت مستمر و مفید داشته باشید.

این مسئول با اشاره به تمرکز دشمن روی مسائل اقتصادی کشورمان، توطئه‌های دشمن در اعمال تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را متذکر شد و عنوان کرد: با تقویت حوزه اقتصادی و تبلیغ و ترویج قناعت به مقابله با فشارهای اقتصادی پرداخته شود.

فرماندار کهگیلویه ساماندهی شهرک صنفی شهرستان را منتج به تنظیم بازار دانست و با اشاره به تسهیلات بانکی مورد نیاز برای راه‌اندازی این شهرک، خواستار رایزنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در تسریع اعطای تسهیلات توسط بانک‌های عامل شد.

انتهای پیام/82016/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول