اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد کرمان خبر داد

راه‌اندازی سامانه هوشمند پرداخت الکترونیکی صدقه

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: با راه‌اندازی سامانه‌ هوشمند مردم به راحتی می‌توانند از داخل منزل صدقات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت و گزارش هزینه‌کرد پول‌های خود را دریافت کنند.

راه‌اندازی سامانه هوشمند پرداخت الکترونیکی صدقه

محمدکاظم رجایی در حاشیه اجرای طرح احسان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسیر اظهار داشت: حوزه معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی استان به نسبت سال‌های گذشته با یک برنامه‌ریزی جدیدی وارد عمل شده است و به دنبال راهی است که ارتباط بهتری با خیران و گروه‌های هدف در جامعه داشته باشد.

وی افزود: امروز کمیته امداد به عنوان یک نهاد زیرمجموعه بیت رهبری بعد از گذشت بیش از 30 سال از آغاز انقلاب نام حضرت امام زینت‌بخش آن است و با همه فعالیت‌هایی که در خدمت‌رسانی به مردم انجام داده، منجر به جلب اعتماد عمومی شده است.

برنامه‌ریزی برای طراحی صندوق‌های هوشمند

معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان کرمان از برنامه‌ریزی برای طراحی صندوق‌های هوشمند خبر داد و گفت: برای صیانت هر چه بیشتر و بهتر از اعتمادی که مردم به کمیته امداد دارند با چند صنعت‌کار صحبت کردیم تا صندوق هوشمندی طراحی کنند که هر زمان در صندوق باز می‌شود با ارسال پیامک به مراجع بازرسی، گزارش باز شدن صندوق را ارسال می‌کند.

وی افزود: دنبال این هستیم که این طرح که البته فقط در مرحله برنامه‌ریزی است و هنوز اجرا نشده به صورت پایلوت در کرمان اجرا شود و مقرر شده چند نمونه از این صندوق طراحی و بعد از آن به عنوان نمونه در چهار نقطه از کرمان به صورت آزمایشی قرار داده شود.

رجایی با تأکید بر توجه مردم به تبلیغات برخی از خیریه‌ها عنوان کرد: اگر خیریه‌ای برای بیماران سرطانی فعالیت می‌کند این در طرح شفای کمیته امداد هم آمده است و کمیته امداد حتی فراتر از بحث مددجویان خود به اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیز خدمت‌رسانی می کند.

وی بیان داشت: در کمیته امداد نظارت و بازرسی کامل بر هزینه‌کرد پول‌هایی که خیران با نیت خداپسندانه و برای کمک به دیگران می‌دهند، صورت می‌گیرد، اما در موسسه‌های خیریه این نظارت‌ها نیست، لذا این هوشیاری مردم و خیران را می‌طلبد.

راه‌اندازی سامانه هوشمند پرداخت الکترونیکی صدقات

رجایی گفت: یک سامانه هوشمند چهار شماره‌ای در حال راه‌اندازی است که با راه‌اندازی آن مردم به راحتی می‌توانند از داخل منزل صدقات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت و گزارش هزینه‌کرد پول‌های خود را دریافت کنند.

وی افزود: ما در گذشته اطلاع‌رسانی کافی به مردم نکرده‌ایم و شاید این  ضعف کار ما بوده است و مردم حق دارند، بدانند که پولی را که صدقه می‌دهند، کجا هزینه می‌شود و با راه‌اندازی این سامانه این امر محقق می‌شود.

تشکیل کارگروه ویژه خیران در استان

معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان کرمان بیان داشت: ما منتظر قدوم تمام خیرانی که می‌توانند به هر نحو فعالیت داشته باشند، هستیم و این افراد با مراجعه به این حوزه در سیستم جامع بانک اطلاعات خیران ثبت و پولی که می‌دهند از طریق پیامک هزینه‌کرد آن به آنها اطلاع داده می‌شود.

وی بیان کرد: در حال تشکیل یک کار گروه ویژه خیران هستیم و برنامه‌ریزی داریم خیران را هر سه ماه یک‌بار در قالب یک اردو به مناطق محروم جنوب استان ببریم تا از نزدیک با مشکلات و نیازهای مردم آشنا شوند.

توزیع صندوق در خانه‌ها و میادین فقط توسط کمیته امداد

وی تاکید کرد: طبق قانون توزیع صندوق در خانه‌ها و میادین فقط باید توسط کمیته امداد صورت بگیرد، بنابراین از خانواده‌ها تقاضا می‌کنیم به جز صندوق‌های کمیته امداد صندوق دیگری را قبول نکنند، زیرا مسئولیت هزینه‌کرد این صندوق‌ها با خود این مؤسسه‌ها است و هیچ نظارتی بر نوع عملکرد آنها نیست.

وی افزود: در کمیته امداد ریال به ریال پول مردم در بخش‌های مختلف مراقبت می‌شود و یک ریال از صدقات مردم از کرمان خارج نمی‌شود به عنوان نمونه در بحث زکات هر میزان در هر شهر و روستا زکات جمع‌آوری شود معادل همان هم کمیته امداد هزینه می‌کند و در همان شهر یا روستا هزینه می‌شود و ریالی بیرون نمی‌رود.

رجایی خاطر نشان کرد: کمیته امداد امروز با جدا کردن بخش مشارکت‌های مردمی راه را برای مشارکت عمومی و خیران باز کرده است و صیانت از اعتماد مردم را وظیفه خود می‌داند.

انتهای پیام/80027/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول