اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

کار خیرین مدرسه‌ساز صدقه جاریه است

یکی از مراجع تقلید گفت: صدقه جاریه تنها عملی است که پس از مرگ هم ثوابش به انسان می‌رسد؛ ساخت مدرسه که آیندگان از آن استفاده کنند صدقه جاریه محسوب می‌شود.

کار خیرین مدرسه‌ساز صدقه جاریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حضرت آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی امروز در جمع رئیس و برخی اعضای جامعه خیرین مدرسه‌سازان کشور با اشاره به روایتی از حضرت محمد(ص) اظهار داشت: ایشان می‌فرمایند سه صدا در نزد خداوند محبوب است که نخستین مورد آن صدای قلب علما و دانشمندان است؛ صدای کوبیدن پای سربازان در میدان جنگ و نیز صدای چرخ نخ‌ریسی پیرزنان از دومین و سومین مورد هستند.

وی افزود: اینکه صدای قلم دانشمندان برای خداوند محبوب باشد نشان‌دهنده اهمیت علم و دانش در دین مبین اسلام است؛ خیرین مدرسه‌ساز با همتی که دارند مدارسی را برای دانش‌آموزان و آینده‌سازان این کشور احداث می‌کنند و در حقیقت در راستای گسترش فرهنگ گام بر می‌دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان در این جهان فرصت دارد تا اعمال نیکو انجام دهد و پس از مرگ دیگر نمی‌تواند این کار را انجام دهد عنوان داشت: صدقه جاریه تنها عملی است که پس از مرگ هم ثوابش به انسان می‌رسد؛ ساخت مدرسه که آیندگان از آن استفاده کنند صدقه جاریه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مرحوم علامه جبل عاملی زمانی که به بیروت وارد شد مشاهده کرد شیعیان از نظر اخلاقی و فرهنگ عقب هستند بنابراین به فکر افتاد تا فرهنگ آنان را ارتقا دهد به همین دلیل مدرسه‌ای را تاسیس کرد و هنگام کلنگ زدن آن گفت از هر دری که گمراهی را وارد این منطقه کرده‌اند باید هدایت و دانایی را وارد کنیم؛ واقعیت این است که مدارس ممکن است گروه‌های مخالف یا موافق با دین خدا و نظام اسلامی را تربیت کنند بنابراین باید مراقب بود.

آیت‌الله سبحانی ضمن تقدیر از جامعه خیرین مدرسه‌ساز بیان داشت: خدایی که صدای قلم دانشمندان را محترم می‌شمارد به یقین اعمال کسانی که به مدرسه‌سازی روی آورده‌اند را در آن دنیا ثوابی فراوان خواهد داد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان فعالیت‌های تخریبی زیادی علیه کشورهای اسلامی دارند، تصریح کرد: باید علاوه بر اینکه مدارسی ساخته می‌شوند هیئتی ناظر مراقب باشند که از این اماکن چگونه و در چه راستایی استفاده می‌شود تا حتی جلوی یک درصد انحراف را هم بگیرند.

انتهای پیام/78004/ح30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول