اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد گچساران خبر داد

جمع‌آوری 3 میلیارد و 107 میلیون ریال صدقه در گچساران

رئیس کمیته امداد امام خمینی گچساران گفت: از ابتدای سال تاکنون 3 میلیارد و 107 میلیون ریال صدقه از صندوق‌های صدقه در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 3 میلیارد و 107 میلیون ریال صدقه در گچساران

امرالله فروزنده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: صدقه در تعالیم اسلامی، قرض به خداوند معرفی شده که برای آن آثار مادی و معنوی، دنیوی و اخروی بسیاری عنوان شده است.

وی با اشاره به اهمیت صدقه از منظر قرآن افزود: خداوند در آیه 271 از سوره بقره می‌فرماید صدقه دادن، موجب محو برخی از گناهان است و محو و پوشانده شدن گناهان، بسترساز دفع بلا و جذب منفعت و جلب نعمت می‌شود.

فروزنده صدقه را از مهم‌ترین ابزارهای کارآمد در تحقق تزکیه و طهارت نفس دانست و یادآور شد: با توجه به امتیازات صدقه باید همیشه در اندیشه صدقه دادن بود و آن را مهم‌ترین ابزار مادی در دنیا برای دستیابی به امور نیک دانست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی گچساران با بیان این‌که افزون بر 12 هزار و 987 صندوق جمع‌آوری صدقات در گچساران وجود داد، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون افزون بر سه میلیارد و 107 میلیون ریال صدقه از صندوق‌های جمع‌آوری صدقات در سطح گچساران جمع‌آوری شده است.

فروزنده ابراز کرد: امسال نیز تعداد یک‌هزار و 689 صندوق جدید در سطح گچساران توزیع شده است.

وی یادآور شد: صدقات جمع‌آوری شده در قالب هزینه‌های درمان، ابن سبیل، تهیه جهیزیه و مسکن برای مددجویان و افراد بی‌بضاعت هزینه می‌شود.

فروزنده اعطای وام‌های کارگشایی، کمک هزینه زندگی، امورات فرهنگی و شاخص‌های بهداشتی را از دیگر مصارف صدقات جمع‌آوری شده عنوان کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی گچساران خاطرنشان کرد: جمع‌آوری صدقات امسال در قالب صندوق‌های صدقات در مقایسه با سال گذشته 90 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/82014/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول