اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود خبر داد

جمع‌آوری 771 میلیون ریال صدقه در ایجرود

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود از جمع‌آوری 771 میلیون ریال صدقه در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 771 میلیون ریال صدقه در ایجرود

سید مسعود حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان ایجرود در راستای ارائه خدمات بهتر به مددجویان این نهاد اقدام به اجرای بیش از 26 برنامه و طرح به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عمده طرح‌های اجرایی کمیته امداد جمع‌آوری صدقات است، اضافه کرد: این طرح نیز همچون طرح‌های دیگر برگرفته از سنت‌های حسنه اسلامی است و به منظور کمک به خانواده های نیازمند اجرایی می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود در ادامه با بیان اینکه جمع‌آوری صدقات از طرق صندوق‌های موجود در شهرستان که شامل صندوق‌های بزرگ، کوچک و متوسط است صورت می‌گیرد، اذعان داشت: با آمار گرفته شده در حال حاضر 5 هزار و 813 صندوق در شهرستان ایجرود وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه تا پایان مهر امسال 771 میلیون و 865 هزار ریال صدقه در شهرستان ایجرود جمع‌آوری شده است، افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن 22،5 درصد افزایش یافته است.

حسینی به محل هزینه‌کرد صدقات نیز اشاره کرد و گفت: این مبالغ به منظور رفع نیازهای خانواده‌های مددجو که شامل تامین جهیزیه دختران نوعروس، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و پرداخت وام‌های کارگشایی است، صرف می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به سایر طرح‌های اجرایی کمیته امداد در طول سال تصریح کرد: طرح اکرام ایتام (حمایت از ایتام خانواده‌ها با تعهد مساعدت ماهیانه)، طرح زکات فطره و کفارات (پرداخت فطریه عام و سادات - کفارات عمده و غیر عمد و جمع در روز عید سعید فطر)، طرح مفتاح‌الجنه (حضور و بازدید خیرین و مسئولان نظام از خانواده‌ها و نیازمندان) و طرح همیان مولا (تامین سبد غذایی برای خانواده‌ها) از جمله طرح‌های مشارکتی است که توسط کمیته امداد در طول سال اجرا می‌شود.

وی همچنین به اجرای طرح‌های طرح رضوان (تامین مسکن نیازمندان)، طرح محسنین (حمایت مستمر از خانواده‌های غیر یتیم توسط حامیان)، طرح کوثر (تامین جهیزیه دختران و هزینه ازدواج پسران خانواده) و طرح شفا (تامین هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج) نیز اشاره کرد و گفت: با آمار گرفته شده سالانه بیش از 45 طرح مشارکتی توسط این نهاد اجرا می‌شود.

انتهای پیام/73005/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول