اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

الگوی جدید آموزشی فنی و حرفه‌ای مطابق با تولید و بازار کار طراحی شده است

رئیس سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای کشور خواستار توجه به الگوی جدید آموزشی در مراکز فنی ‌و حرفه‌ای شد و گفت: در الگوی جدید، آموزش مطابق با اشتغال، تولید و بازار کار طراحی شده و به زودی در شهرستان کهگیلویه به اجرا گذاشته می‌شود.

الگوی جدید آموزشی فنی و حرفه‌ای مطابق با تولید و بازار کار طراحی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، عصر امروز رئیس سازمان آموزش‌ فنی ‌و حرفه‌ای از مرکز آموزش فنی ‌و حرفه‌ای شماره شش خواهران و شماره پنج برادران دهدشت بازدید و از نزدیک در جریان روند کار و مشکلات این مراکز قرار گرفت.

دکتر کوروش پرند در جمع پرسنل مرکز فنی‌ و حرفه‌ای برادران دهدشت، با اشاره به سفرهای استانی خود و بازدید از مراکز فنی ‌و حرفه‌ای، این سفر را به درخواست نماینده شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی دانست و اظهار داشت: این سفر فرصت خوبی برای شناخت توانمندی‌های کارآموزان و مشکلات مراکز فنی ‌و حرفه‌ای در دهدشت است.

رئیس سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور، دور بودن مراکز آموزش فنی ‌و حرفه‌ای دهدشت از مرکز شهر را یکی از مشکلات برشمرد و با بیان اینکه خرید دو دستگاه مینی‌بوس برای ایاب‌ و ذهاب کارآموزان منوط به مجوز استانداری دانست و افزود: تلاش خواهیم کرد مشکل خوابگاه مرکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای برادران دهدشت را بررسی و در صورت منطقی و معقول بودن مرتفع کنیم.

پرند تعبیر نادرست از کار و عدم فرهنگ‌سازی در زمینه اشتغال را از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان و خواستار تبیین فرهنگ کار توسط علما و روحانیون در اجتماعات و از تریبون‌هایی که در اختیار دارند، شد.

وی تعبیر دانشگاه رفتن و پشت میزنشینی از کار را نادرست خواند و با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کار اذعان داشت: اگر فرهنگ کار به درستی جا بیفتد، نبود سرویس ایاب‌ و ذهاب برای کارآموزان مراکز فنی‌ و حرفه‌ای در دهدشت مشکل تلقی نمی‌شود بلکه کارآموزان با اشتیاق به دنبال کسب آموزش‌های فنی سوق داده می‌شوند.

پرند مشکل اساسی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تحویل مدرک و عدم توجه به اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانست و گفت: مراکز فنی ‌و حرفه‌ای نباید به این درد دچار شوند؛ چراکه عدم توجه به اشتغال باعث هدر رفتن سرمایه در آموزش می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار توجه به الگوی جدید آموزشی در مراکز فنی ‌و حرفه‌ای شد و تصریح کرد: در الگوی جدید آموزشی، آموزش مطابق با اشتغال، تولید و بازار کار طراحی شده و به زودی در شهرستان کهگیلویه به اجرا گذاشته می‌شود.

پرند با اشاره به کارایی مراکز علمی و کاربردی بر تقویت مرکز علمی و کاربردی دهدشت تأکید کرد و ابراز داشت: شانس افراد در حوزه اشتغال در این مرکز بیشتر از سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است.

انتهای پیام/82016/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول