اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

700 مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور وجود دارد

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای یک دوره آموزش‌های دولتی و به صورت رایگان دارد که حدود 700 مرکز ثابت در کشور این کار را انجام می‌دهند.

700 مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کوروش پرند در نشست کارگروه شورای اشتغال که ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: امروزه یکی از بحث‌های جدی در دنیا اشتغال است و بسیاری از کشور‌ها با معضل بیکاری و ایجاد اشتغال مواجه هستند.

وی با بیان اینکه شرط لازم برای رفع بیکاری و اشتغال پایدار بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است تصریح کرد: سال 2012 سال جوانان، مهارت و جهان بازار کار نامگذاری شده است و یکی از برنامه‌های یونسکو یادگیری مادام العمر است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اذعان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای زیر نظر وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی متولی آموزش مهارت‌های غیررسمی کوتاه مدت متناسب با بازار کار و ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای در چند بخش آموزش‌ها را دنبال می‌کند عنوان کرد: یک دوره آموزش‌های دولتی است که به صورت رایگان آموزش می‌دهند وحدود 700 مرکز ثابت در کشور این کار را انجام می‌دهند.

پرند با اشاره به اینکه آموزشگاه‌هایی هم به صورت خصوصی کار مهارت‌آموزی را به عهده می‌گیرند ادامه داد: 13 هزار و 500 آموزشگاه آزاد فعال خصوصی در سطح کشور داریم که براساس دستورالعمل‌های هیئت‌های نظارت و ارزیابی استان شهریه دریافت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: پنج هزار استاندارد آموزشی در سطح سازمان فنی و حرفه‌ای وجود دارد که براساس این استاندارد‌ها مهارت‌ها درس داده می‌شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای در سه محور بین المللی، ملی و سازمانی فعالیت می‌کند اذعان کرد: یکی از بحث‌های جدی در سازمان حضور موثر در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه گواهینامه سازمان فنی و حرفه‌ای ایران مورد تایید بسیاری از کشور‌ها است اضافه کرد: برای اعتبار بخشی به سازمان در سطح بین‌المللی از طریق دیپلماسی مهارت کارهای خوبی انجام شده است.

پرند خاطر نشان کرد: از موقعیت‌های منطقه‌ای نیز برای ارتقا فنی و حرفه‌ای در سطح بین المللی نیز می‌توان استفاده کرد مثلا خوزستان در بحث عراق استفاده‌های بسیاری برای دیپلماسی مهارت می‌تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه از سه سال پیش میز کشورهای مختلف را ایجاد کرده‌ایم اظهار کرد: تا کنون 30 میز در کشورهای مختلف ایجاد شده است که فرصت بسیار خوبی برای کسب درآمد و دور زدن تحریم‌ها است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به ثروت کشور عراق و ایجاد میز در این کشور بیان کرد: 121 مربی عراقی در ایران آموزش مهارت دیده‌اند که فرصت بسیار خوبی در بحث دیپلماسی مهارتی است.

وی با بیان اینکه دیپلماسی مهارت ابزاری برای دیپلماسی عمومی است تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ آموزشی علاقه‌مند به حضور در ایران و همکاری در حوزه آموزشی با سازمان فنی و حرفه‌ای هستند و این مسئله به اعتبار بخشی سازمان کمک می‌کند.

پرند با بیان اینکه ما باید بتوانیم کمک بین المللی را جذب کنیم عنوان کرد: متاسفانه ما در حوزه هرم دانشجویی کشور با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی در این خصوص اضافه کرد: از چهار میلیون و 271 هزار و 500 دانشجویی که شناسایی شده‌اند 66 درصد در حوزه کار‌شناسی و 23 درصد در حوزه کاردانی تحصیل می‌کنند یعنی به ازای هر سه کار‌شناس یک کاردان داریم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در حالی که باید به ازای هر پنج کاردان یک کار‌شناس داشته باشیم که این هرم در ایران برعکس شده است.

وی با بیان اینکه این تحصیل‌کرده‌ها نمی‌توانند وارد بازار کار شوند تصریح کرد: افرادی که در مقطع کار‌شناسی فارغ‌التحصیل می‌شوند به دنبال مشاغل پشت میزی هستند و تمایل به تحصیل در مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری دارند.

پرند خاطر نشان کرد: در سند اشتغال استانی باید نیاز سنجی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جز اولویت‌های کار است و از آنجا که این آموزش‌ها گران هستند باید به صورت حرفه‌ای و علمی انجام شود.

وی اظهار کرد: کارآفرینان بسیاری هستند که آمادگی سرمایه‌گذاری در استان‌ها را دارند و بسیار مهم است که این افراد را جذب کنید.

انتهای پیام/72011/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول