اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بافق مطرح کرد

فعالیت 6 گارگاه مهارت‌آموزی در مرکز فنی و حرفه‌ای بافق

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای بافق از فعالیت 6 کارگاه مهارت‌آموزی پسران و دختران در این مرکز خبر داد.

فعالیت 6 گارگاه مهارت‌آموزی در مرکز فنی و حرفه‌ای بافق

کاظم ناظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: برق ساختمان و تاسیسات، اتومکانیک، برق خودرو، تراشکاری، جوشکاری و کامپیوتر IT از جمله کارگاه‌های فعال مرکز فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) بافق هستند.

وی عنوان کرد: کارآموزان پسر این مرکز در رشته‌های تعمیر اتومبیل سواری بنزینی، سرویس و نگهداری خودرو و برق و موتور گیربکس پراید، تراشکاری و جوشکاری درجه یک و دو، دریل کاری و اره کاری، سیم‌پیچی، برق صنعتی درجه 2، لوله‌کشی گاز خانگی و تجاری، برق خودرو درجه 2 همچنین تعمیر موتورسیکلت درجه یک و 2 حضور فعال دارند.

وی ادامه داد: خواهران نیز در این مرکز، بیشتر در حوزه خدمات فعالیت دارند و فنون و طراحی دوخت و هنرهای تزئینی مانند روبان‌دوزی را فرا می‌گیرند.

ناظمی، فعالیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بافق را در 2 بخش دولتی و خصوصی عنوان کرد و ادامه داد: در بخش دولتی کارآموزان به صورت رایگان و در حوزه خصوصی نیز افراد با پرداخت شهریه، مهارت‌های لازم را می‌آموزند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 35 مربی با این مرکز همکاری دارند که پنج مربی رسمی و 30 نفر غیررسمی هستند و در شیفت‌های صبح و عصر فعالیت می‌کنند.

این مسئول از کارآموزی 730 نفر در مرکز فنی و حرفه‌ای بافق خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد، 419 کارآموز پسر و بقیه دختر هستند.

وی هدف اصلی ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای را تربیت نیروی انسانی کارآمد خواند و گفت: حوزه فعالیت این مرکز به طور عمده در دوره‌های آموزش ثابت، سیار، روستایی، صنایع و اصناف، آموزش‌های جوار دانشگاهی، پادگان و آموزش معتادان بهبود یافته است.

ناظمی یکی از طرح‌های موفق سال‌جاری این مرکز را طرح استاد شاگردی اعلام کرد و افزود: در اجرای این طرح، افراد بازمانده از تحصیل که جذب بازار کار شده‌اند، می‌توانند با معرفی‌نامه استادکار خود در این طرح شرکت کرده و پس از کسب آموزش و مهارت‌های لازم، گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

ناظمی همچنین با انتقاد از توقف پروژه ساخت کارگاه‌های ویژه خواهران خاطرنشان کرد: کلنگ این پروژه بهمن‌ماه سال 90 با حضور تنی چند از مسئولان محلی و استانی به زمین زده شد اما متاسفانه با وجود نیاز مبرم و درخواست پی در پی خواهران، از آن تاریخ تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملی صورت نگرفته است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) بافق با اشاره به روند رو به رشد متقاضیان دختر و استقبال فزاینده آن‌ها از رشته‌های فنی این مرکز، خواستار تسریع در اجرای پروژه احداث کارگاه‌های مهارت‌آموزی خواهران شد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول