اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استقلال اقتصادی و کاهش بیکاری نقش دارد

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم با تاکید بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسزایی در استقلال کشور دارند، گفت: این آموزش‌ها با ایجاد اشتغال مورد نیاز کشور موجب کاهش بیکاری می‌شوند.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استقلال اقتصادی و کاهش بیکاری نقش دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از مدیران ستادی آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به اینکه منابع انسانی سرمایه‌های کشور هستند، گفت: مهارت‌آموزی سازمان فنی و حرفه‌ای در تقویت، تحکیم و استقلال اقتصادی کشور موثر خواهد بود زیرا در صورتی که منابع انسانی به درستی مدیریت نشوند از لحاظ معنوی و مهارتی مشکلی برای کشور و در صورتی که به درستی مدیریت شوند، عامل پیشرفت خواهند بود.

وی فرهنگ کار موجود در جامعه را منشا بخشی از بیکاری موجود در کشور دانست و افزود: متاسفانه عده‌ای خواهان کارهای اداری هستند و از کارهای صنعتی فاصله می‌گیرند ولی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ارائه مهارت‌ها و تخصص لازم زمینه گرایش افراد به سمت مشاغل صنعتی را فراهم کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه روحیه خوداتکایی و استقلال جوانان را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای روحیه کار و همت نیز باید تقویت شود چراکه برخورداری از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اعتمادبه‌نفس فرد را افزایش می‌دهد.

ربانی با اشاره به اینکه تا حدودی روحیه خدمت به کشور در میان جوانان کمرنگ شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم باید روحیه کار و تلاش را ارتقا دهیم تا بتوانیم در عرصه‌های اقتصادی و تولید سرآمد باشیم و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز باید تلاش خود را برای ایجاد زمینه‌های اشتغال به کار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مانند مادری به تربیت نسل جوان می‌پردازند، عنوان کرد: آموزش‌های مهارتی مقدس است و نباید تصور شود این آموزش‌ها حاشیه‌ای و بی‌ارزش هستند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به روحانیون و خانواده‌های آن‌ها باید در اولویت امر قرار گیرد.

ربانی با اشاره به ارائه آموزش‌های مفید و سازنده سازمان فنی و حرفه‌ای به روحانیون تاکید کرد: روحانیت به 2 بخش شاغل و غیرشاغل تقسیم می‌شود که حدود هشت درصد از آن‌ها شاغل هستند و مابقی شغلی ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روحانیون وظایف خطیری از جمله پژوهش، تحقیق و تحصیل را بر عهده دارند و باید خوداتکایی و استقلال داشته باشند و در معیشت دچار مشکل نشوند باید از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازم برخوردار شوند تا با ایجاد اشتغال به اقتصاد خانواده کمک کنند.

انتهای پیام/78008/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول