اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان خبر داد

استقرار ستاد بازسازی عتبات عالیات در دفتر امام جمعه کوهبنان

امام جمعه کوهبنان گفت: مردم ایران اسلامی در طول 1400 سال گذشته ثابت کرده‌اند که همواره در خط ولایت هستند و ارادت خود را به صورت عملی به ائمه اطهار (ع) نشان دادند.

استقرار ستاد بازسازی عتبات عالیات در دفتر امام جمعه کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح دفتر ستاد عتبات عالیات این شهرستان اظهار داشت: ارادت ایرانیان به ائمه اطهار به ویژه سرور و سالار شهیدان در رگ و خون مردم جاری است و مردم حاضر هستند برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا عزیزترین سرمایه‌های خود را تقدیم کنند.

وی بیان داشت: مردم ایران اسلامی طی یک‌هزار و 400 سال گذشته ثابت کرده‌اند که همواره در خط ولایت و رهبری هستند و در این راستا ارادت خود را به صورت عملی نشان دادند که برپایی خیمه‌های عزاداری، پخش نذری‌ها و اهدای نذورات نشان از دین‌داری و عشق مردم دارد.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان در دفتر امام جمعه کوهبنان مستقر شده و در هر ساعتی از شبانه‌روز و ایام هفته آماده دریافت کمک‌های نقدی، طلا و جواهرات مردم است.

وی گفت: مردم برای کمک به ساخت گنبد طلای حرم مطهر امام حسین (ع) می‌توانند وجوه نقدی خود را به حساب سیبای بانک ملی به شماره 0109566956000 واریز کنند و یا با دریافت قبض مبلغ مورد نظر خود را به مسئولان این دفتر تحویل دهند و کمک‌های غیرنقدی را به اعضای این ستاد تحویل دهند.

صالح‌نیا با اشاره به اینکه تاکنون مبلغی وجه نقد توسط مردم ولایی شهرستان جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: این مبالغ مستقیماً به دفتر عتبات عالیات در مرکز استان کرمان ارسال می‌شوند تا در ساخت خشت‌های طلای گنبد حرم شریف حضرت امام حسین (ع) به‌ کار روند.

منصور متقی فرماندار کوهبنان در این مراسم اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار و مذهبی بام فرهنگی استان طی قرن‌های گذشته همواره در برنامه‌های عبادی و مذهبی گوی سبقت را ربوده‌اند و با تمام وجود برای اشاعه و گسترش فرهنگ علوی، فاطمی، حسینی و رضوی گام‌های بلند و اساسی برداشته‌اند که برگزاری برنامه‌های متعدد مذهبی در گوشه و کنار شهرستان در طول سال گویای این حقیقت است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز مردم این خطه در زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و شهادت نقشی بی‌بدیل داشته‌اند و در این راستا بیش از 174 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند تا حماسه عاشورا همچنان جاوید و پایدار به نسل‌های آتی منتقل شود.

فرماندار کوهبنان ادامه داد: امروز که توفیق خدمت به عتبات عالیات به مردم شهرستان کوهبنان داده شده باید به خود ببالند و نهایت تلاش خود را برای انجام این تکلیف یعنی ساخت گنبد جدید حرم امام حسین (ع) انجام دهند.

وی تصریح کرد: امیدواریم مردم خیر و نیکوکار کوهبنان با افتتاح این دفتر کمک‌های خود را بیشتر و راحت‌تر به عتبات عالیات اعطا کنند تا بتوانند مانند همیشه ارادت خود به اهل بیت (ع) را نشان داده و با جلب رضایت خداوند نامی ماندگار از خود در تاریخ اسلام باقی بگذارند.

متقی ابراز داشت: هزینه هر خشت ایوان بالغ بر 2 میلیون تومان است که افراد می‌توانند به صورت خانوادگی و مشارکتی هزینه ساخت یک خشت طلا را متقبل شوند.

انتهای پیام/80012/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول