اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس همایش ملی سبک زندگی جوادالائمه (ع):

اجرای سبک زندگی ائمه (ع) باید از مرزهای ایران فراتر رود

رئیس همایش ملی سبک زندگی جوادالائمه (ع) گفت: شناخت و اجرای سبک زندگی ائمه (ع) باید از مرزهای ایران فراتر رود.

اجرای سبک زندگی ائمه (ع) باید از مرزهای ایران فراتر رود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام احمد علیمرادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی سبک زندگی جواد الائمه (ع) که در محل دانشگاه آزاد‌ کرمان برگزار شد، اظهار داشت: شناخت سبک زندگی ائمه اطهار (ع) به منظور شناخت تمام حقیقت دین و دینداری است.

وی عنوان کرد: فلسفه نبوت و امامت نشان دادن بهترین روش زندگی به انسان‌ها است که ما در قبال آن وظیفه شناخت اصول و معیارهای سیره ائمه‌ اطهار (ع) و پیاده‌سازی آن در زندگی را داریم.

علیمرادی با اشاره به اینکه این همایش در مرکز دانشگاه آزاد‌ واحد کرمان برگزار می‌شود، گفت: این همایش با هماهنگی سایر واحدهای دانشگاهی و مراکز علمی به منظور استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و دین‌پژوهی افراد صورت می‌گیرد که دعوت از ائمه جمعه استان کرمان نیز برای شرکت و تبادل اطلاعات در این همایش به عمل آمده است.

وی افزود: این همایش در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری برای تبیین هر چه بهتر و بیشتر سبک زندگی مبتنی بر تعالیم و آموزه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

علیمرادی گفت: اینگونه همایش‌ها نباید محدود به مرزهای ایران باشد، باید یک رسالت جهانی برای شناساندن معارف زندگی ائمه‌ اطهار (ع) به مردم آفریقا، آمریکا و اروپا و ... ارائه دهیم که کمتر فرصت آشنایی یافتند.

وی تصریح کرد: قرآن کریم پیامبر گرامی اسلام (ص) را اسوه حسنه‌ای برای بشر دانسته است و تاکید دارد که آن چه را که او امر می‌کند، بپذیرید و از آن چه نهی می‌شوید، دست بردارید و البته فلسفه نبوت هم به جز این نیست و مسئله شناخت سبک زندگی کاملا بنیادی و اعتقادی است.

وی بازشناسی معارف اهل‌بیت (ع) در زمینه ترویج برای آحاد بشر را از مهمترین هدف علمی و کاربردی این همایش‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: این همایش بنا به اینکه یک کار دانشگاهی است در درجه نخست دانشجویان، اساتید و طلاب مخاطب ویژه آن هستند، اما هیچ محدودیتی برای پذیرش و ارائه مقالات سایر مردم در نظر گرفته نشده است.

علیمرادی ابراز داشت: جوانی که امروزه از اسطوره‌های بیگانه در زمینه خوراک و پوشاک الگو می‌گیرد با سبک زندگی ائمه اطهار (ع) به خوبی آشنا نشده است.

وی خاطر نشان کرد: هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند که این بزرگواران در مجالس بزم و شادی چه اصولی را برای سرور در نظر داشتند، باید نوع لباس پوشیدن، خوراک، گذراندن اوقات فراغت و ... بر مبنای سبک زندگی ائمه اطهار (ع) به جوانان شناسانده و آموزش داده شود.

علیمرادی بیان داشت: در محور زندگی عبادی باید پیرو سبک زندگی معصومان (ع) باشیم، امروزه نیز در جامعه شاهد ناهماهنگی‌های زیادی در نوع ازدواج‌ها، معیارها و شرایط، روش‌های همسرداری و فرزند‌داری، ارتباط با خویشاوندان و همسایگان و ... هستیم که روزی جزو سوابق فرهنگی و اجتماعی ما بر اساس سبک زندگی ائمه‌ اطهار (ع) بوده است و امروز از آنها فاصله گرفتیم.

وی اصل مهم این همایش را دریافت صحیح سبک زندگی معصومان (ع) و بیان آنها به زبان امروزی برای مخاطبان دانست و گفت: در این همایش‌ها هر مقاله‌ای که مرتبط با حوزه دین و ابعاد زندگی انسانی بر اساس قرآن باشد، پذیرفته می‌شوند.

رئیس‌ همایش ملی سبک زندگی جوادالائمه (ع) در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تا چه حد از ظرفیت‌های استانی برای دستیابی به اهداف این همایش بهره گرفتید، عنوان کرد: در مرحله نخست این همایش در حوزه دانشگاهی است که اجرایی شدن اهداف آن منوط به همکاری تمام دستگاه‌ها است، اما دانشگاه آزاد‌ با توجه به دسترسی‌های لازم خود در کارهای علمی در این همایش‌ها سهم ویژه‌ای دارد.

وی افزود: در مورد تحقیق و ارائه مقالات افراد علاقمند می‌توانند از دو نرم‌افزار «‌جامع احادیث شیعه» و «‌سیره معصومان (ع)‌» بهره ببرند که از مرکز کامپیوتری نور منتشر شده است و دارای تمام منابع فارسی، انگلیسی و عربی از سخنان ائمه‌ اطهار (ع) در عالم است.

علیمرادی خاطر نشان کرد: سمت و سوی این همایش در همان مسیری است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید داشتند و اصول و مبانی زندگانی اسلام بر اساس سبک زندگی امامان و شیوه‌های قرآنی را در دستور کار قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/80028/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول