اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

کرمانشاه باید کمک برجسته‌ای برای بازسازی عتبات عالیات داشته باشد

امام جمعه کرمانشاه گفت: کرمانشاه باید کمک برجسته‌ای برای بازسازی عتبات عالیات داشته باشد.

کرمانشاه باید کمک برجسته‌ای برای بازسازی عتبات عالیات داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما پیش از ظهر امروز در نشست ستاد عتبات عالیات با معدن‌داران استان کرمانشاه اظهار داشت: از قدیم تمام خدماتی که به عتبات عالیات انجام شده به دست ایرانیان بوده و این در حالی است که اشعار ایرانیان بر روی کتیبه‌ها و آثار به‌جای مانده دیده می‌شود.

به گفته امام جمعه کرمانشاه، آباد کردن نجف، کربلا و کاظمین به دست خیران ایرانی قدمتی دیرینه داشته و کارهای ارائه شده جنبه هنری، تاریخی و فرهنگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارهای ارزشمندی با ذوق و سلیقه هنرمندان ایرانی در عتبات عالیات صورت گرفته و ایرانیان با اعتقادات خود بهترین اجناس را در آن‌جا به‌کار برده‌اند و این خود موجب ماندگاری ایرانیان شده است.

علما با اشاره به کمک‌های ایرانیان به عتبات عالیات تصریح کرد: پس از سرنگونی صدام، ایرانیان با جان و دل کمک‌های خود را به عتبات عالیات از سر گرفتند و آن‌چه تا به حال کمک شده ماندنی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه کمک به عتبات عالیات را تکریم و تجلیل از ایران اسلامی دانست، چرا که هر ساله زائران مختلفی از سراسر دنیا به این اماکن مقدس سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته کمک‌های بسیاری به عتبات عالیات انجام شده و کرمانشاه بیشترین کاروان‌سراها را برای اسکان زائران داشته و عمده موقوفات استان نیز مربوط به سیدالشهدا بوده است.

علما با تاکید بر اینکه کرمانشاه باید کمک برجسته‌ای برای بازسازی عتبات عالیات داشته باشد از تمام معدن‌داران نیز درخواست کرد که در حد مقدورات خود کمک کنند.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول