اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مطرح شد

پرهیز از سیاست‌زدگی؛ مطالبه ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از دانشجویان

ائمه جمعه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در خطبه‌های نماز جمعه سراسر استان با تبریک فرا رسیدن 16 آذر مطالبه مشترکی از دانشجو و دانشگاه داشتند که پرهیز از سیاست‌زدگی سخن واحد آن‌ها بود.

پرهیز از سیاست‌زدگی؛ مطالبه ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ائمه جمعه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در خطبه‌های نماز جمعه سراسر استان با تبریک فرا رسیدن 16 آذر مطالبه مشترکی از دانشجو و دانشگاه داشتند که پرهیز از سیاست‌زدگی سخن واحد آن‌ها بود.

حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت، با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر و تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان و دانشگاهیان، اظهار داشت: دانشجو مایه افتخار جامعه، ملت و کشور است و اگر بخواهیم در همه عرصه‌ها پیشرفت کنیم باید آگاهی سیاسی و بصیرت داشته باشیم.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه اگر دانشجو بصیرت سیاسی نداشته باشد به راحتی در چنگال استکبار و دشمن قرار می‌گیرد، افزود: اگر در کنار علم و دانش، بصیرت دینی و سیاسی نباشد، خوشحالی دشمن را در پی خواهد داشت.

حسینی دانشگاه را کارخانه انسان‌سازی دانست و با اشاره به اسلامی بودن کشورمان، تصریح کرد: در چنین کشوری دانشگاه باید طوری باشد که کسانی ‌که از دبیرستان به طور ناشناخته وارد دانشگاه می‌شوند، ساختار ظاهری و فکری آن‌ها به خوبی تغییر پیدا کند.

خطیب جمعه دهدشت، دانشجوی دارای کمالات علمی، معنوی و سیاسی را زمینه‌ساز تحول عظیم در کشور خواند و ابراز داشت: اگر خدای ناکرده در کنار علم، بصیرت نداشته باشد سنگر برای دشمن می‌شود.

حسینی استفاده دشمن از ناآگاهی و جهالت یک ملت را متذکر شد و خاطرنشان کرد: دشمن از کسانی ‌که بصیرت سیاسی و دینی نداشته باشند، جاسوسی می‌گیرد و آن‌ها را پیاده نظام خود می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: البته دانشجویان ما چه در دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب با قرار گرفتن در خط مقدم ثابت کردند که در خدمت نظام، انقلاب، قرآن و ولایت هستند.

حسینی پیشرفت علمی کشور و بالندگی ایران در همه عرصه‌ها را مرهون فعالیت دانشگاهیان دانست و گفت: دانشگاه به لحاظ رشد و بالندگی کشور، خار چشم دشمن است و پیشرفت‌های علمی جوانان ما امروز باعث عقب‌نشینی دشمن شده است.

امام جمعه لنده نیز با اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفت: خواستگاه و علت به وجود آمدن رویدادهای تاریخی مهمترین بخش هر رویداد بوده که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل خاطرنشان ساخت: 16 آذر روز مقاومت و استکبارستیزی دانشجویان در اعتراض به سفر نیکسون به کشور است.

وی افزود: کشتار دانشجویان و اقدامات رژیم شاه در این زمینه برای به فراموشی سپردن خواستگاه این حرکت عظیم و نفس راحت کشیدن استکبار بوده که خوشبختانه با بصیرت و آگاهی که دانشجویان آن زمان از خود نشان داده‌اند محقق نشد.

کیانی‌اصل به اهداف دانشجو در جامعه اشاره کرد و گفت: دانشجو باید مبدأ تغییر و تحول در جامعه باشد و عدالت‌خواهی، مبارزه با فقر و فساد را هدف اصلی خود قرار دهد.

امام جمعه لنده با اشاره به نقش دانشجویان در شکل‌گیری تحولات اجتماعی افزود: جنبش‌های کنونی دانشجویی در دانشگاه‌ها باید به بیداری دانشجویان مبدل شود.

امام جمعه باشت هم به مناسبت 16 آذرماه روز دانشجو پرداخت و تصریح کرد: روز دانشجو روز مهم و اساسی در صحنه سیاسی کشور بوده و دانشجویان قشر تحصیل کرده جامعه باید جایگاه خود را بشناسند.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ادامه داد: برخی از انحرافات به‌وجود آمده در میان قشر دانشجو که منجر به سیاست‌زدگی آنان شده به دلیل نشناختن جایگاه واقعی خود است.

عبودی از تاثیرات دانشگاه‌ها بر مسائل علمی و معنوی در جامعه سخن به میان آورد و افزود: هم‌اکنون نیاز به احداث دانشگاه‌های دیگری با هدف رشد و تعالی علمی و معنوی در شهرستان باشت احساس می‌شود که امیدواریم با پیگیری مسئولان به سرانجام برسد.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله سیادت امام جمعه بهمئی با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو پیشاپیش به تمامی دانشجویان این روز را تبریک گفت و افزود: دانشجو باید اصالت و هویت دانشجو بودن خود را حفظ کند که این هویت چیزی جز دانش‌افزایی و معنویت نیست.

وی مطالبات دانشجویی را علم و معنویت، پیروی از ولایت، عدالت‌طلبی و استقلال‌خواهی عنوان کرد و گفت: باید به خواسته‌های دانشجویان اهمیت داده و برای آن‌ها ارزش قائل شویم.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران نیز ضمن تبریک به مناسبت 16 آذرماه روز دانشجو اظهار داشت: 16 آذرماه روزی است که دانشجویان و فرهیختگان پیرو ولایت و امامت در راه آرمان‌های انقلاب و رهایی ملت تلاش کردند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

حجت‌الاسلام سید محمد مهدی قاسم‌زاده خطیب جمعه سی‌سخت نیز با تبریک 16 آذر، روز دانشجو یادآور شد: دانشجویان سهم به‌سزایی در پیدایش و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی دارند.

وی به تشکل‌های دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی اشاره کرد و اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی باید در سیاست شرکت کنند اما مراقب باشند که سیاست‌زده نشوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا با اشاره به تأکید امام خمینی (ره) به تقویت بنیه دینی دانشگاه‌ها اظهار کرد: در دانشگاه‌ها نیاز اساسی به کارهای فرهنگی داریم چراکه دانشگاه الگویی برای تمام جامعه است.

وی در خصوص رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها عنوان کرد: اگر دانشگاه‌های ما حجاب و عفاف را رعایت کنند شاهد تأثیر عمیق آن در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/2571/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول