اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش بیرجند خبر داد

کمک 40 میلیون تومانی دانش‌آموزان بیرجندی به عتبات عالیات

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش بیرجند از اجرای طرح همراهی با کاروان کربلا در محرم امسال خبر داد و گفت: با کمک دانش‌آموزان در مدارس 40 میلیون تومان جمع‌آوری و به حساب عتبات عالیات واریز شد.

کمک 40 میلیون تومانی دانش‌آموزان بیرجندی به عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رمضان زحمتکش بعد از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش بیرجند اظهار داشت: امسال برنامه نماز جزو برنامه‌ آموزشی دانش‌آموزان در مدارس شده است.

وی ادامه داد: این مراسم در سال‌های گذشته نیز در مدارس برگزار می‌شد که امسال برای این‌که به اول وقت نزدیک شود زمان آن تغییر کرده است.

حضور 80 روحانی در نماز جماعت مدارس بیرجند

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بیرجند با بیان این‌که هم‌اکنون در تمام مدارس بیرجند نماز جماعت اقامه می‌شود، تصریح کرد: در 80 مدرسه از روحانی و در 200 مدرسه دیگر از همکاران فرهنگی به عنوان پیش نماز جماعت استفاده می‌شود.

زحمتکش با اشاره به اینکه 26 مدرسه قرآنی در سطح آموزش و پرورش بیرجند وجود دارد، افزود: برای چهار مدرسه آموزش قرآن به صورت برنامه‌ای و برای بقیه به صورت فوق‌برنامه آموزش قرآن در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: نزدیک به یک هزار نفر از دانش‌آموزان بیرجند در خارج از وقت آموزشی در 30 کلاس فوق‌برنامه آموزش قرآن را فرامی‌گیرند.

مشاوران مذهبی پاسخگوی دانش‌آموزان بیرجندی

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش بیرجند اذعان داشت: همچنین 10 هزار نفر از دانش‌آموزان بیرجند از برنامه "درس‌های از قرآن استاد قرائتی" بهره‌مند می‌شوند و در مسابقات آن شرکت می‌کنند که در بهمن‌ماه بر اساس آزمون از نفرات برتر تقدیر می‌شود.

زحمتکش متذکر شد: همچنین طرح ختم قرآن در مقاطع اول و دوم متوسطه بیرجند برگزار می‌شود که دانش‌آموزان در این طرح حضور فعالی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 40 مشاور مذهبی برای پاسخگویی به سوالات دینی دانش‌آموزان در مدارس حضور داشتند، یادآور شد: امسال متاسفانه به خاطر کمبود مالی 17 مشاور مذهبی در 34 آموزشگاه این طرح را اجرا می‌کنند.

اعزام 540 دانش‌آموز بیرجندی به اردوهای راهیان نور

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش بیرجند ادامه داد: در سال جاری 280 دانش‌آموز پسر و 260 دختر و 40 همکار فرهنگی به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

زحمتکش از اجرای طرح همراهی با کاروان کربلا در محرم امسال خبر داد و گفت: با کمک دانش‌آموزان در مدارس 40 میلیون تومان جمع‌آوری و به حساب عتبات عالیات واریز شد.

وی با اشاره به حج عمره دانش‌آموزی، یادآور شد: تعداد 130 نفر اعلام آمادگی کردند که پس از برگزاری آزمون و مصاحبه تعداد 20 نفر از آن‌ها در آینده نزدیک اعزام می‌شوند.

کسب رتبه دوم کشوری جشنواره خوارزمی توسط دانش‌آموزان بیرجندی

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش بیرجند با بیان این‌که پانزدهمین جشنواره خوارزمی برگزار شد، افزود: تعداد 20 هزار طرح به دبیرخانه استان ارائه شد و از این تعداد یک‌هزار و 50 طرح به مرحله کشوری راه یافت و دو نفر از هنرستان کاردانش کوثر بیرجند موفق به کسب رتبه دوم کشوری در این جشنواره شدند.

انتهای پیام/69022/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول