اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تخصیص 300 میلیون تومان اعتبار

طرح‌های بهبود و اصلاح در مراتع استان زنجان اجرا می‌شود

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: 300 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای طرح‌های بهبود و اصلاح مراتع در نظر گرفته شده که از این میزان 32 درصد تاکنون تخصیص یافته است.

طرح‌های بهبود و اصلاح در مراتع استان زنجان اجرا می‌شود

تقی سالک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این میزان اعتبار در صورت تحقق تا پایان سال در طرح‌های اجرایی شامل عملیات بیولوژیک، بیومکانیک و مدیریت مرتع هزینه خواهد شد.

وی، بذرکاری و بذرپاشی، قرق مراتع، تبدیل دیم‌زارهای کم بازده به علوفه، ذخیره نزولات آسمانی، ساخت آبشخور‌های بهداشتی و کاشت نهال‌های مرتعی را جزو فعالیت‌های این بخش عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به سطح بیش از یک میلیون و 137 هزار هکتاری مراتع استان ضرورت تخصیص اعتبارات برای اصلاح و احیا سطح بیشتری از مراتع مهم است.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان همچنین از نظارت بر برداشت محصولات فرعی مرتعی خبر داد و متذکر شد: زنجان با داشتن گونه‌های متنوعی از محصولات فرعی و گیاهان دارویی می‌تواند در این زمینه به عنوان استان پیشرو باشد.

سالک بر لزوم اقتصادی کردن مرتع برای بهره‌برداران تاکید کرد و افزود: توجه به مدیریت مراتع در قالب طرح‌های مرتع‌داری می‌تواند، ظرفیت بهره‌برداری از مراتع را بالا برده و ضمن حفاظت و احیای این منابع کمک قابل توجهی در اقتصاد مرتع‌داران و دامداران داشته باشد.

انتهای پیام/2308/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول