اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

زنجان 5739 کیلومتر راه ارتباطی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: زنجان 5 هزار و 739 کیلومتر راه مواصلاتی شامل آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی و همچنین روستایی دارد.

زنجان 5739 کیلومتر راه ارتباطی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حافظ باباپور بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به بارش‌های بین 30 تا 60 میلی‌متری در سطح استان زنجان طی هفته گذشته اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده در کم‌ترین زمان ممکن محورهای مواصلاتی بازگشایی شد.

وی مجموع راه‌های مواصلاتی استان زنجان را 5 هزار و 739 کیلومتر اعلام و اضافه کرد: 200 کیلومتر از این مجموع راه‌های استان آزادراه، 80 کیلومتر بزرگراه، 307 کیلومتر راه اصلی، یک‌هزار و 56 کیلومتر راه فرعی و در نهایت 4 هزار و 125 کیلومتر راه روستایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان راه را یکی از سرمایه‌های ملی عنوان و تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های انجام شده باید بر اساس نرم جهانی بین دو تا شش درصد هزینه‌های احداث به صورت سالانه برای نگهداری راه‌های موجود هزینه شود که مبالغ تخصیصی بسیار کم‌تر از نیاز است.

این مسئول با اشاره به شاهراه بودن استان زنجان در مسیر شرق به غرب افزود: زنجان بیش از نرم جمعیتی خود از راه برخوردار است که آن هم به دلیل ترانزیت بودن آن است.

باباپور تعداد ماشین‌آلات سنگین استان زنجان را 99 دستگاه با عمر متوسط 19 سال اعلام کرد و گفت: عمر متوسط 89 دستگاه ماشین‌آلات نیمه سنگین راه و شهرسازی هم 19 سال است که بر اساس استانداردهای جهانی بسیار بالا است.

وی به کاهش تردد در محورهای مواصلاتی طی سه سال گذشته اشاره و ابراز داشت: مقایسه هفت ماهه سه سال متوالی تردد 44 میلیونی این محورها در سال 90 در سال 91 به 40 میلیون و در سال گذشته به 42 میلیون کاهش یافته است که دلایل خاص اقتصادی خود را داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای اضافه کرد: این آمار در سال‌جاری شاهد کاهش 10 نفری بوده به طوری که این آمار از 146 نفر سال گذشته به 136 نفر کاهش یافته است.

این مسئول تاکید کرد: بر اساس برنامه‌های کشوری استان‌ها موظف به کاهش تلفات جاده‌ای تصادفات رانندگی 10 درصدی به صورت سالانه هستند.

باباپور از آغاز اجرای طرح زمستانی در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: 228 دستگاه ماشین‌آلات اداره کل راهداری به صورت اورهال آماده ارائه خدمات هستند.

وی تعداد افراد مشغول در راهدارخانه‌های استان زنجان را 425 نفر اعلام و تصریح کرد: این افراد در 28 راهدارخانه مستقر می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تعداد اکیپ‌های راهداری استان زنجان را 55 اکیپ ثابت و سیار اعلام و ادامه داد: این اکیپ‌ها از 15 اذر ماه  تا 15 فروردین ماه آماده ارائه خدمات به مسافران محورهای مواصلاتی در سطح استان هستند.

این مسئول از وجود اولویت برای بازگشایی در محورهای مواصلاتی خبر داد و گفت: آزادراه‌ها و مسیرهای اصلی به هنگام بارش در اولویت بازگشایی قرار دارند.

باباپور به وجود چهار اولویت عملکردی به هنگام بارش اشاره و ابراز داشت: کارکنان راهداری به ترتیب اولویت برنامه‌ریزی شده برای بازگشایی محورها عمل می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات موجود در حوزه مدیریتی خود اشاره و عنوان کرد: تهیه اقلام مورد نیاز برای اسکان در راه‌ماندگان و بازگشایی مسیرها از جمله این مشکلات است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به استفاده از نمک برای بازگشایی مسیرها افزود: باید در نظر داشت استفاده از نمک طی مدت زمان کوتاه بارش‌های آسیب‌های جدی را به زیرساخت‌های راه‌ها و آب‌های زیرزمین وارد می‌کند.

این مسئول بر لزوم فرهنگ‌سازی در مورد عدم استفاده غیر ضروری از نمک در محورهای مواصلاتی به هنگام بارش تاکید کرد و اذعان داشت: این اداره کل در صدد خرید دستگاه‌های آب نمک‌پاش است چراکه آسیب کمتری به زیرساخت‌ها می‌رساند.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول