اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان:

2 هزار تن نمک در سطح شهر زنجان پاشیده شد

شهردار زنجان از پاشیده شدن 2 هزار تن نمک طی بارش‌های اخیر در سطح خیابان‌های شهر زنجان خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به آسیب‌های متصور برای آن خطرناک است.

2 هزار تن نمک در سطح شهر زنجان پاشیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن امین بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به شهر وظیفه ذاتی شهرداری است، اظهار داشت: در بارش‌های هفته گذشته شهرداری زنجان با استفاده از امکانات خود و اجاره وسایط نقلیه مورد نیاز اقدام به خدمات‌رسانی از جمله پاکسازی سطح شهر کرد.

وی به هزینه سنگین نگهداری وسایط و امکانات مورد نیاز به هنگام بارش اشاره و اضافه کرد: حد وسط تعداد این ماشین‌آلات باید در حدی باشد که بتوان در مواقع عادی به شهر خدمات‌رسانی کرد.

شهردار زنجان با ارائه گزارشی از تعداد ماشین‌آلات سنگین و سبک شهرداری زنجان تصریح کرد: شهرداری در هفته گذشته با استفاده از این امکانات اقدام به پاکسازی معابر شهری کرده است.

این مدیر شهری از وجود اولویت در پاکسازی معابر شهری به هنگام بارش خبر داد و گفت: این اولویت‌ها در سه گروه طبقه‌بندی شده است.

امین بر لزوم رعایت اولویت‌های اعلام شده در پاکسازی معابر شهری تاکید و ادامه داد: نقاط پر تردد شهر شامل اطراف بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی از جمله این اولویت‌ها است.

وی، مسیر حرکت در سطح شهر زنجان را بیشتر شمال- جنوب اعلام کرد و افزود: اقدامات برنامه‌ریزی شده برای پاکسازی معابر شهری هم در این راستا تدوین شده است.

شهردار زنجان با اشاره به آسیب‌هایی که نمک‌پاشی معابر به آسفالت خیابان‌ها می‌رساند، تصریح کرد: این نمک‌پاشی به فضای سبزی که در طول سال برای آن زحمت کشیده شده است هم صدمه وارد کرده و در ضمن سفره‌های زیرزمینی هم از این صدمات در امان نیستند.

این مدیر شهری با تاکید بر بر لزوم تغییرات فرهنگی افزود: اغلب شهروندان در یک روز برفی همان رفتاری را از خود نشان می‌دهند که در یک روز آفتابی دارند.

امین با غیرممکن دانستن اقدام همزمان برای پاکسازی 500 نقطه از شهر به صورت همزمان ابراز داشت: در حال حاضر در کشور ما نه روند گذشته که مردم اقدام به پاکسازی معابر عبوری محل زندگی خود می‌کردند رایج است و نه اینکه راهکاری قانونی برای این موضوع در نظر گرفته است.

وی از پاشیده شدن 2 هزار تن نمک طی بارش‌های اخیر در سطح خیابان‌های شهر زنجان خبر داد و گفت: 610 نفر طی این مدت در پاکسازی معابر شهری دخیل بودند.

شهردار زنجان با اشاره به وجود 106 باکس نمک و شن در سطح شهر زنجان اضافه کرد: 8 هزار تن نمک و شن در این باکس‌ها وجود دارد که شهروندان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

این مسئول با کافی دانستن امکانات موجود در سطح شهر زنجان برای پاکسازی معابر و خیابان‌های شهر در مواقع ضروری تاکید کرد: این امکانات در مواقعی که بارش‌های سنگین مانند 72 ساعت وجود داشته باشد پاسخگو نیست و باید از امکانات دیگر ارگان‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/73004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول