اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل طرح و برنامه‌ سازمان دارالقرآن الکریم کشور تأکید کرد

ایجاد علاقه به آموزش قرآن با بکارگیری روش‌های نوین در تدریس

مدیرکل طرح و برنامه‌ سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: معلمان قرآنی با بکارگیری شیوه‌ها و راهکارهای مناسب و مطلوب در تدریس می‌توانند تعداد بیشتری از علاقه‌مندان را به کلاس‌های قرآنی جذب کنند.

ایجاد علاقه به آموزش قرآن با بکارگیری روش‌های نوین در تدریس

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوود تک‌فلاح ظهر امروز در مراسم دوره آموزشی ارتقا و بازآموزی معلمان و مسئولان مؤسسات و خانه‌های قرآنی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: معلمان با بکارگیری روش‌های نوین در تدریس و آشنا شدن با محتوای آموزش می‌توانند تعداد بیشتری از مردم را در کلاس‌های قرآنی جذب کنند.

وی افزود: باید معلمان و مسئولان مؤسسات و خانه‌های قرآنی از دوره آموزشی ارتقا و بازآموزی استفاده و بهره‌گیری بهینه در ارتقای آموزه‌های دینی خود بکار برند تا بتوانند در آموزش قرآن به دیگران موفق‌تر باشند.

مدیرکل طرح و برنامه‌ سازمان دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به اینکه معلمان قرآنی تنها به تلاوت و روخوانی قرآنی بسنده نکنند، اضافه کرد: آنان باید در آموزه‌ها، معانی و مفاهیم قرآنی بیشتر تفکر کنند تا رفتار و عمل خود را نیز در تمام مراحل زندگی قرآنی کنند.

تک‌فلاح ابراز داشت: معلمان قرآنی در یادگیری بیشتر آموزه‌های قرآنی تلاش کنند و آنها را به شیوه‌های درست و راحت در اختیار دیگران قرار دهند تا با تحقق این مهم تعداد بیشتری از قرآن‌آموزان را با این آموزه‌ها آشنا شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: معلمانی که با قرآن کریم انس پیدا کرده و با معارف و محتوای آن بیشتر آشنا شدند می‌توانند در آموزش دادن این کتاب آسمانی به دیگران موفق‌تر باشند و شاگردان خوبی را در این زمینه تربیت کنند.

رفع مشکلات زندگی با تمسک جستن به قرآن کریم

مدیرکل طرح و برنامه‌ سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه قرآن کریم کتاب آسمانی خداوند متعال است، بیان کرد: هر فردی می‌تواند با تمسک جستن به این کتاب در دنیا و آخرت سعادتمند باشند.

تک‌فلاح با بیان اینکه هر فردی با تمسک جستن به قرآن کریم و پیاده کردن معارف آن در زندگی می‌تواند بیشتر مشکلات زندگی خود را برطرف کند، اظهار داشت: با معرفی آثار و برکات این کتاب آسمانی در زندگی به مردم می‌توان تعداد بیشتری از آنان را مانوس به آن کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی افراد برای خدشه‌دار کردن آبرو و حیثیت شخصی از هر ابزاری استفاده می‌کنند، ابراز داشت: اگر این شخص با آموزه‌های قرآنی آشنا بود هرگز به این اقدام دست نمی‌زند و مهم‌ترین دلیل تحقق این مهم به دلیل دور بودن این فرد از آموزه‌های قرآنی است.

مدیرکل طرح و برنامه‌ سازمان دارالقرآن الکریم کشور عنوان کرد: آشنا شدن بیشتر مردم با آموزه‌های قرآنی موجب افزایش آرامش و سلامت اخلاقی و کاهش اختلافات در بین افراد جامعه و خانواده می‌شود بر این اساس باید هر فردی مانوس شدن با این کتاب آسمانی را در زندگی خود در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول