اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر واحد برادران جامعة‌القرآن رشت خبر داد

ساخت مستند وصیت و وقف در جامعة‌القرآن رشت

مدیر واحد برادران جامعة‌القرآن رشت از ساخت مستند وصیت و وقف در این موسسه خبر داد و گفت: جامعة‌القرآن رشت آمادگی انجام هرگونه فعالیت فرهنگی در گیلان را دارد.

ساخت مستند وصیت و وقف در جامعة‌القرآن رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام رضا خلیفه با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در گیلان، این رسانه را منبع سالم اخبار در کنار ارائه ایده‌پردازی‌های نوین به جامعه دانست.

وی به انتشار خبر «استمداد پدر امیر علی و کمک خیران به او» در خبرگزاری فارس اشاره کرد و گفت: خبرگزاری فارس ضمن انتقاد از عرصه‌های مختلف اجتماعی و مسئولان، توانایی ارائه ایده‌پردازی در حوزه‌های مختلف برای حل بحران‌های اجتماعی را نیز دارد.

مدیر واحد برادران جامعة‌القرآن رشت، نشر فرهنگ دینی و فراگیر شدن آموزش تخصصی قرآن کریم را از جمله اهداف جامعة‌القرآن ذکر کرد.

وی با بیان اینکه جامعة‌القرآن کریم ظرفیت آموزش ویژه قرآنی به قرآن آموزان را دارد، افزود: بنای قرآنی رشت ضعیف و نیازمند تقویت است.

خلیفه با اشاره به اینکه بارها از مسئولان استانی تقاضای همکاری و برگزاری همایش‌های قرآنی را در سطح استان داشته‌ایم ادامه داد: این خواسته هرگز عملی نشد.

وی به آموزش مبانی قرآنی در مهد کودک‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش فرهنگ قرآنی در مهدهای کودک استان بسیار ضعیف است.

این کارشناس علوم قرآنی اضافه کرد: در صورت تامین بودجه‌های مالی ظرفیت احداث مهد کودک‌های قرآنی و افزایش تعداد این شعبه در شمال کشور وجود دارد.

وی سرمایه‌گذاری بر مبانی فرهنگی را موجب نجات جامعه از هرگونه ناهنجاری و بحران دانست و افزود: طبق مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به افرادی که 10 جزء قرآن را حفظ  کنند مدرک معادل دیپلم، حفظ 20 جزء مدرک معادل کاردانی علوم قرآنی، حفظ کل قرآن کریم مدرک معادل کارشناسی علوم قرآنی ارائه می‌شود.

خلیفه با بیان اینکه افراد در صورت حفظ کل قرآن مجید به علاوه ترجمه و مفردات مدرک معادل کارشناسی ارشد علوم قرآنی ارائه می‌شود، گفت: افراد با داشتن مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآنی با 10 سال سابقه تدریس موفق به کسب مدرک دکترای علوم قرآنی می‌شوند.

مدیر واحد برادران جامعة‌القرآن رشت توجه به آموزش دینی و اجرای فرامین الهی در زندگی افراد را بسیار موثر خواند و گفت: بسیاری از مشکلات که در زندگی فردی افراد به وجود می‌آید به دلیل بی‌توجهی آنها در اجرای فرامین الهی است.

خلیفه تامین هزینه‌های جاری و گسترش فضای آموزشی جامعة‌القرآن کریم را بدون حمایت‌های مالی از طرف خیران مشکل عنوان کرد و گفت: جامعة‌القرآن کریم رشت آمادگی انجام هرگونه فعالیت فرهنگی در استان را دارد.

وی از ساخت مستند وصیت و وقف در موسسه قرآنی جامعة‌القرآن کریم خبر داد و  خاطرنشان کرد: بیشتر افراد بدون وصیت از دنیا می‌روند و مستند مذکور درباره چگونگی تنظیم وصیتنامه و وقف‌نامه است.

انتهای پیام/84002/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول