اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر واحد خواهران جامعة‌القرآن رشت:

جامعة‌القرآن رشت نیازمند حمایت خیران است

مدیر واحد خواهران و خردسالان جامعة‌القرآن شهرستان رشت گفت: جامعة‌القرآن رشت نیاز به حمایت خیران و مسئولان دست‌اندرکار دارد.

جامعة‌القرآن رشت نیازمند حمایت خیران است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هانیه باقری با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در گیلان اظهار کرد: جامعة‌القرآن با بیش از 800 شعبه در سراسر کشور فعالیت دارد.

وی افزود: این موسسه فرهنگی و قرآنی در کنار آموزش قرآن به کودکان، آموزش مباحث دینی به آنها را نیز در اولویت‌های خود قرار داده است.

مدیر واحد خواهران و خردسالان جامعة‌القرآن رشت فعالیت این جامعة‌القرآن در گیلان را با 14 شعبه در رشت، فومن، لنگرود، ماسال، کوچصفهان، آستارا، رودسر، املش، لاهیجان، آستانه، سیاهکل، بندرانزلی ذکر کرد.

وی ادامه داد: جامعة‌القرآن در گیلان حدود 2 هزار نفر عضو دارد که تنها مرکز لنگرود دارای 850 عضو و سه مرکز در رشت دارای 400 عضو است.

باقری برگزاری مسابقات کشوری را از دیگر برنامه‌های فرهنگی جامعة‌القرآن ذکر کرد و گفت: جامعة‌القرآن 35 موسسه قرآنی خارج از کشور در کشورهای چین، آمریکا، مالزی، کانادا، لبنان و اندونزی... دارد.

وی جامعة‌القرآن را یک نهاد خودگردان دانست و تصریح کرد:  بخش بزرگی از هزینه‌های مالی این مرکز توسط خیران تامین می‌شود.

این کارشناس علوم دینی و قرآنی، با بیان اینکه جذب خیر در بیشتر شهرهای بزرگ و مذهبی مانند قم و تهران به راحتی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر در دیگر استان‌ها مانند گیلان به ویژه رشت با مشکل مواجه است.

وی گیلان را به لحاظ جذب خیر برای تامین منابع مالی و هزینه‌های جانبی جامعة‌القرآن بسیار مهجور خواند و گفت: واحد خواهران این مرکز در ساختمان اجاره‌ای با هزینه بسیار بالا اداره می‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: واحد برادران نیز در ساختمان قدیمی و موقوفه خانواده جزایری در کوچه انوشیروان رشت اداره می‌شود.

وی هزینه بازسازی این ساختمان را بالغ بر یک میلیارد تومان ذکر کرد و متذکر شد: تامین این هزینه از عهده جامعة‌القرآن خارج است.

مدیر واحد خواهران و خردسالان جامعة‌القرآن تصریح کرد: برای گسترش فضای آموزشی واحد برادران از کانکس استفاده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه قرآن آموزان برای حضور در کلاس‌های آموزشی شهریه مختصری پرداخت می‌کنند یادآور شد: پول‌های دریافتی کفاف هزینه‌های جانبی و حق‌الزحمه مربیان را نمی‌دهد.

باقری درباره جذب خیران، تصریح کرد: برای جذب خیر باید از سالم بودن منابع مالی آنها اعتماد حاصل شود.

وی کمبود فضای آموزشی، نبود حمایت‌های مالی از طرف مسئولان برای ارائه کارهای فرهنگی و قرآنی در استان را از جمله مشکلات جامعة‌القرآن عنوان کرد.

این مسئول آموزش قرآن را در هویت و شخصیت افراد و حتی خانواده‌های آنها تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: با توسعه فعالیت‌های قرآنی همه باید از برکت قرآنی بودن بهره‌مند شوند.

وی جامعة‌القرآن را کلید اسرار خواند و یادآور شد: جامعة‌القرآن درسی برای دیگران است.

باقری روند آموزشی فرهنگی کشور به‌ویژه در رشت را نیازمند تغییر دانست و خواستار حمایت مسئولان و خیران از جامعة‌القرآن این شهر شد. 

انتهای پیام/84002/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول