اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:

همایش بین‌المللی قرآن و تمدن اسلامی برگزار می‌شود

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از برگزاری همایش بین‌المللی قرآن و تمدن اسلامی خبر داد.

همایش بین‌المللی قرآن و تمدن اسلامی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمد اکبری عصر امروز در همایش تجلیل از خادمان، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی شهرستان آمل با اشاره به اینکه قرآن خواندن باید با زبان عمل همراه باشد و دل و جان و تمامی سلول‌های بدن نیز آیات کریمه حق را بشنوند،اظهار داشت: اهتمام به خواندن قران موضوع محوری از نظر قرآن است.

اکبری با تاکید بر اینکه قرآن را به معنای اجتماع انسانی نیز دانسته‌اند و آن را محل اجتماع آیات تشریعی خداوند می‌دانند،تصریح کرد: قرآن از سوی دیگر محل اجتماع تمام کتب آسمانی است.

وی با اعلام اینکه قرآن گنجینه تمام معارف اسلامی است، یادآور شد: تمام نشانه‌ها، آثار و دل‌های مومنان به قرآن خداشناسی و علوم و معارف قرآن جمع شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به اینکه در دنیای امروز مسلمانان به وجود خارجی قرآن اهتمام ورزند، افزود: وجود خارجی قرآن ائمه اطهار، امام و ولایت است.

این مسئول با تاکید بر اینکه تمامی تنش‌ها و مسائل برای شیعیان از طریق تبلیغات قرآن نفی می‌شود و از میان می‌رود، بیان کرد: پاسخ تمام نواقص علوم و مشکلات دنیا در قرآن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تلاش کنیم از طریق افزایش اجتماعات، قرآن را در جامعه نهادینه کنیم، یادآور شد: همایش‌های مختلف به همت دانشگاه علوم قرآنی برگزار می‌شود که یکی از آنها همایش قران کریم و تمدن اسلامی است که در هفتمین همایش پژوهش‌های قرآنی صورت خواهد گرفت زیرا معتقدیم امروز پژوهش در قرآن نیاز جامعه است.

اکبری در پایان تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی برای نفس کشیدم به پژوهش کردن در زمینه قرآنی بسیار نیازمند است.

 انتهای‌پیام/86011/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول