اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انتقال خون جیرفت خبر داد

استقرار کامل هموویژلانس در بیمارستان‌های جنوب‌کرمان

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت گفت: سیستم مراقبت از خون «هموویژلانس» در بیمارستان‌های جنوب‌کرمان به طور کامل استقرار یافت.

استقرار کامل هموویژلانس در بیمارستان‌های جنوب‌کرمان

علی بهزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: سیستم مراقبت از خون «هموویژلانس» یک سیستم نظارت کشوری است که از دریافت‌کنندگان خون در برابر عوارض ناخواسته حفاظت می‌کند.

وی با اشاره به مراقبت از خون و فرآورده‌های آن قبل، حین و پس از تزریق افزود: این سیستم از خون و فرآورده‌های آن از هنگامی که اهداکنندگان وارد پایگاه انتقال خون می‌شوند تا زمان تزریق به بیمار مراقبت کرده و سلامت خون بیمار را تضمین می‌کند.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت با اشاره به مزایای سیستم هموویژلانس گفت: استقرار این سیستم موجب حفظ زنجیره سرد انتقال خون، مصرف بهینه آن، افزایش ارزش خون و کاهش ضایعات خونی می‌شود.

بهزادی تصریح کرد: از ابتدای سال 91 این سیستم در بیمارستان‌های امام خمینی و آیت‌الله کاشانی شهرستان جیرفت، 12 فروردین شهرستان کهنوج راه‌اندازی شده و در بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان منوجان نیز در شرف استقرار است. 

وی ابراز داشت: در راستای استقرار سیستم هموویژلانس تمام کارکنان درمانی این مراکز آموزش‌های لازم را در زمینه طب انتقال خون در این سیستم نظارتی دیده‌اند و در نهایت گواهی استقرار نظام مراقبت از خون به این مراکز اهدا شده است.

بهزادی عنوان کرد: پس از انجام تمام مراحل آموزشی و توجیهی سیستم هموویژلانس در بیمارستان‌های منطقه جنوب کرمان هم‌اکنون فعال شده است که امیدواریم، بتواند، تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/80001/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول