اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

افتتاح بخش فرآورده‌گیری انتقال خون در گچساران

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح بخش فرآورده‌گیری انتقال خون در گچساران خبر داد.

افتتاح بخش فرآورده‌گیری انتقال خون در گچساران

رستم حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: فلسفه قربان خون دادن در راه خدا بود که امروز مردم ایران اسلامی در هر عرصه‌ای حاضر به جانفشانی و اهدای خون خود در راه پروردگار و خدمت به هم‌نوعان خود هستند.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در موضوع پدافند غیرعامل مهم‌ترین دستگاه انتقال خون است که به طور مستقیم با جان افراد و سانحه‌ دیدگان ارتباط دارد.

حسن‌زاده، لزوم توجه مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات انتقال خون را ضروری دانست و گفت: نمایندگان و مسئولان استانی باید در بخش توزیع اعتبارات با توجه به اهمیت جایگاه انتقال خون در سوانح و حوادث توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان ادامه داد: مشکلاتی در این راستا در استان ما از گذشته‌ها وجود داشته که یکی از مهم‌‌ترین این مشکلات را فردا برای رفاه حال مردم مناطق زیادی از جنوب استان برطرف می‌کنیم.

وی افتتاح بخش فرآورده‌گیری انتقال خون شهرستان گچساران را گامی در همین خصوص دانست و گفت: تا پیش از این بیماران کهگیلویه‌ای و گچسارانی و همه مناطق هم‌جوار مجبور بودند با طی طریق زیاد و خریدن رنج سفری سه ساعته، به مرکز استان مراجعه کنند.

حسن‌زاده به کار این بخش اشاره کرد و گفت: اصولاً از هر کیسه خون سه فرآورده اصلی و چند فرآورده دارویی می‌گیرند که این کار فرآورده‌گیری؛ تنها در مرکز استان تا پیش از این انجام می‌شد.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با سماجتی که به خرج دادیم و رنج همه حرف‌ها را به تن خریدیم و با هزینه 100 میلیون تومانی و با پی‌گیری‌های استاندار سابق و فرماندار فعلی گچساران و رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران موفق به راه‌اندازی این بخش شدیم.

حسن‌زاده در ادامه با توضیح بیشتر در خصوص این بخش انتقال خون خاطرنشان کرد: با این اقدام و راه‌اندازی این بخش، بیمارانی که به فرض مثال در این شهرستان‌ها نیاز به پلاکت و پلاسما دارند دیگر نیازی نیست مسیر چندین کیلومتری شهرستان خود تا مرکز استان را بپیمایند.

وی با درخواست از استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد و هر سه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی برای برقراری ارتباط بیشتر با انتقال خون استان یادآور شد: قدر انتقال خون و خدمات آن را تنها در حوادثی مانند زلزله، سیل و سایر بلایای طبیعی خواهیم دانست.

انتهای پیام/2571/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول