اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مشکل مردم بردسکن

شاهراهی حیاتی که فاقد پایگاه انتقال خون است

بردسکن در مسیر چندین استان کشور و شهرستان‌های مختلف قرار دارد و ضروری است که مسئولان ذیربط برای ایجاد پایگاه انتقال خون در این منطقه اقدام کنند.

شاهراهی حیاتی که فاقد پایگاه انتقال خون است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بردسکن، با توجه به جمعیت زیاد این شهرستان و تردد روزانه صدها وسیله از محورهای منتهی به این شهرستان به استان‌های سمنان، تهران، یزد، فارس، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی نیاز است پایگاه انتقال خون در این شهرستان ایجاد شود.

در حال حاضر اهداکنندگان بردسکنی باید برای اهدای خون مسافت نسبتاً زیادی را طی کنند و به پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌های کاشمر، سبزوار، تربت حیدریه و مشهد مراجعه کنند یا منتظر اعزام اکیپ‌های سیار باشند.

از سوی دیگر دسترسی بیماران خاص، هموفیلی و تالاسمی که نیاز مبرم به خون دارند یا مجروحان سوانح رانندگی به این مایع حیاتی آسان نیست.

حسن مهدی‌پور یک شهروند بردسکنی در این باره به خبرنگار فارس گفت: با وجود درک بالای مردم این شهرستان از اثرات مثبت اهدای خون و همچنین نیاز بیماران، ضرورت ایجاد یک پایگاه ثابت انتقال خون در این شهرستان مورد تاکید است.

وی افزود: بردسکن در محور ترانزیتی هشت استان کشور قرار گرفته و سوانح رانندگی از حوادثی است که به دفعات در محورهای منتهی به این شهرستان رخ می‌دهد و اغلب مجروحان نیاز به خون دارند که به موقع تامین نمی‌شود.

طالعی، یکی از بیماران مبتلا به تالاسمی نیز به خبرنگار فارس گفت: ما بیماران نیازمند در انتظار اهدای خون از سوی خیرین بوده اما به دلیل نبود پایگاه ثابت انتقال خون ناگزیر به رفتن به شهرهای مجاور هستیم، در حالی که مسئولان سازمان انتقال خون در اطلاعیه‌های مختلف درخواست اهدای خون از مردم دارند و این مسئله در شهرستان بردسکن برعکس بوده و داوطلبان اهدای خون به دنبال پایگاه‌های سایر شهرهای استان مراجعه می‌کنند.

معاون فرماندار بردسکن در این زمینه می‌گوید: با توجه به قرار گرفتن شهرستان بردسکن در مسیر جاده ترانزیتی شمال به جنوب کشور، وجود پایگاه انتقال خون ثابت و فعال ضروری است.

مجتبی شاکری افزود: در هنگام وقوع هرگونه مشکل یا حادثه نظیر تصادفات رانندگی برای تهیه خون مورد نیاز باید به شهرستان‌های همجوار و یا مرکز استان خراسان رضوی عزیمت کرد که این مهم در پاره‌ای مواقع باعث خسارت جبران‌ناپذیر برای بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال خوب مردم شهرستان بردسکن در اهدای خون، استقرار پایگاه دائمی انتقال خون در این منطقه ضروری است، اظهار داشت: مسئولان بردسکن آمادگی دارند در تامین مکانی برای استقرار پایگاه ثابت انتقال خون با متولیان همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین از مسئولان سازمان انتقال خون خواست تا زمانی که پایگاه انتقال خون ثابت در بردسکن راه‌اندازی شود با توجه به استقبال خوب مردم و مسئولان حداقل زمینه حضور مداوم پایگاه انتقال خون سیار را در این شهرستان فراهم کنند.

حسین محزون رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) بردسکن هم بر استقرار پایگاه انتقال خون در این شهرستان تاکید کرد.

وی گفت: بردسکن در شاهراه استان‌های مختلف قرار دارد و روزانه ده‌ها اتوبوس، مینی‌بوس و خودروی سنگین و سبک از محورهای این شهرستان تردد می‌کنند که ضرورت ایجاد این پایگاه را در بردسکن دو چندان می‌کند.

به گزارش فارس، بردسکن با داشتن سه بخش مرکزی، انابد و شهرآباد، بیش از 100 پارچه آبادی و روستا و 100 هزار نفر جمعیت فاقد پایگاه انتقال خون ثابت است.

انتهای پیام/2202/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول