اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد خواستار شد

لزوم نگاه ویژه تاج‌گردون و استاندار به مرکز انتقال خون گچساران

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل کامل بخش مرکز خون گچساران، نگاه ویژه نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس و استاندار کهگیلویه و بویراحمد را می‌طلبد.

لزوم نگاه ویژه تاج‌گردون و استاندار به مرکز انتقال خون گچساران

رستم حسن‌زاده ظهر امروز در حاشیه افتتاح بخش فرآورده‌گیری انتقال خون در گچساران در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای تأمین وسائل اولیه برای راه‌اندازی بخش گچساران حدود یک‌میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان این‌که باید عدالت توزیع سرانه سلامت برای هم‌استانی‌ها در نظر گرفته شود، افزود: تا قبل از افتتاح در بخش انتقال خون گچساران تنها یک فرآورده از خون تهیه می‌شد و آن نیز خون فشرده بود که برای بیماران اورژانسی و تصادفی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

حسن‌زاده تصریح کرد: برای تأمین نیاز دیگر بیمارانی که به پلاکت خون و پلاسما نیاز داشتند، که این نیاز باید به ناچار از مرکز استان تأمین می‌شد.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به مسافت طولانی مرکز استان و گچساران تهیه نیازمندی خونی پلاکت و پلاسمای بیماران این شهرستان به سختی تامین می شود،رستم‌زاده با بیان این‌که ترانزیتی بودن جاده‌های این شهرستان می‌تواند گامی مهم در راستای تأمین فرآورده‌های خونی شهرستان‌های همجوار نیز باشد.

حسن ‌زاده عنوان کرد: مهم‌ترین مزیت افتتاح بخش فرآورده‌های انتقال خون گچساران این است که دیگر نیازی به مراجعه بیماران خونی از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و بیمارانی که زردی بالا دارند، به مرکز استان یا دیگر شهرستان‌ها نیست.

وی یادآور شد: در ارتباط با فرآورده‌ها وسیله خاصی وجود نداشت اما توانستیم با همکاری استاندار سابق، معاون برنامه‌ریزی بودجه و مسئولان گچسارانی این مشکل را برطرف کنیم.

حسن‌زاده تأکید کرد: انتظار داریم که نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و استاندار در زمینه تجهیز مرکز انتقال خون همکاری بیشتری داشته و نگاه ویژه‌ای به این مرکز داشته باشند.

انتهای پیام/82014/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول