اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انتقال خون زابل:

کمبود نیرو مهم‌ترین مشکل انتقال خون زابل است

رئیس انتقال خون زابل گفت: تنها مشکل انتقال خون زابل کمبود نیروی انسانی است که باید دانشگاه علوم پزشکی زابل در تامین نیروی انسانی انتقال خون اقدام کند.

کمبود نیرو مهم‌ترین مشکل انتقال خون زابل است

شهناز نظام‌دوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: برای جذب اهدا کنندگان خون از طریق پیامک و در صورت نیاز به بعضی از گروه‌های خونی اورژانسی تلفن و عده‌ای به صورت خود جوش به انتقال خون مراجعه می‌کنند.

وی افزود: به طور متوسط روزانه بیش از 40 نفر برای اهدا خون به انتقال خون مراجعه که در برخی ایام این رقم افزایش پیدا می‌کند.

این مسئول به فرهنگ سازی بیش از حد حجامت در این شهرستان اشاره کرد و مطرح کرد: بیماری های زیادی از طریق حجامت به انسان انتقال و یکی از این موارد هپاتیت سی است و کسانی که این عمل را انجام می‌دهند انتقال خون تا یک سال از آنها نمی تواند خونگیری کند.

وی با اشاره به اینکه ادارات شهرستان می توانند همکاری خوبی با انتقال خون زابل داشته باشند گفت: برخی از ادارات در ایام‌های مختلف سال برای اهدا خون به انتقال خون مراجعه می‌کنند این امر به گونه‌ای برنامه ریزی شود که تمام ادارات این کار را انجام دهند.

رئیس انتقال خون زابل با اشاره به اینکه تنها انتقال خون منطقه سیستان در زابل است گفت: با برنامه‌ ریزی انجام شده در یک برنامه مشخص به شهرستان‌های شمال استان مراجعه و در آنجا کار خون گیری از اهداکننده خون را انجام می‌دهیم.

وی کمبود نیرو را یکی از موارد اصلی انتقال خون زابل عنوان کرد و اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی زابل در خصوص تامین نیرو به انتقال خون کمک کند.

نظام دوست مطرح کرد: تنها مشکل تعطیلی کانتینر انتقال خون مقابل دانشگاه زابل کمبود پرسنل است.

انتهای پیام/75004/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول