اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی خبر داد

تأمین 30 تا 40 درصد خون مشهد از پایگاه‌های انتقال خون اطراف حرم

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت:‌ روزانه 30 تا 40 درصد خون اهدایی مشهد از پایگاه‌های سیار انتقال خون اطراف حرم مطهر رضوی تامین می‌شود.

تأمین 30 تا 40 درصد خون مشهد از پایگاه‌های انتقال خون اطراف حرم

محمداسماعیل خیامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: تا پایان امسال پایگاه ثابت انتقال خون در اطراف حرم مطهر رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو پایگاه سیار انتقال خون در اطراف حرم واقع در خیابان شیرازی و باب‌الرضا در اختیار زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی است، افزود: در چند سال گذشته با هدف ایجاد پایگاه ثابت انتقال خون در اطراف حرم، با مساعدت برخی مسئولان از جمله شهرداری منطقه ثامن در خیابان شیرازی در یکی از پروژه‌های مطرح اطراف حرم با نام پروژه امید فضایی به مساحت 160 مترمربع در طبقه منهای یک این پروژه را احداث کرده‌ایم که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: این پایگاه دارای 12 تا 14 تخت خون‌گیری خواهد بود که در مقایسه با پایگاه مرکزی واقع در تقی‌آباد که در حال حاضر بیشترین تعداد تخت را دارد نیز بیشتر خواهد بود.

خیامی گفت:‌ هدف از ایجاد چنین پایگاهی در اطراف حرم این است که می‌خواهیم پایگاه‌هایمان در کانون تجمعات عمومی باشد و چه مکانی بهتر از جوار امام رضا (ع) که یک کانون مذهبی بوده و ارتباط قوی با کاری که ما انجام می‌دهیم در بعد خداپسندانه و مذهبی دارد و همین امر می‌تواند منجر به ترغیب مردم اعم از زائران و مجاوران شود.

وی افزود: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از خون‌هایی که روزانه تهیه می‌کنیم از این پایگاه‌ها است، درصدد ایجاد پایگاهی در شأن همجواری امام رضا (ع) و فعالیت‌های سازمان و مردمی که به آنجا مراجعه می‌کنند، برآمدیم.

خیامی اضافه کرد: در حال حاضر پایگاه‌هایی که در اطراف حرم داریم سیار بوده و کانتینر یا سازه کانتینری دارند اما روزانه 30 تا 40 درصد خون‌گیری مشهد از همین پایگاه‌ها تامین می‌شود.

خیامی گفت: از خیرین دعوت می‌کنیم برای ایجاد چنین پایگاهی در اطراف حرم و یا اماکن مشابه که قداست خاصی دارند ما را حمایت کنند تا بتوانیم برای تامین خون کافی و سلامت خون در فضاهای استاندارد گام‌های بهتری برداریم و دسترسی عموم به این پایگاه‌ها آسان‌تر باشد.

وی گفت: در حال حاضر در مرحله فضاسازی این پایگاه ثابت هستیم تا به طور رسمی به عنوان نخستین پایگاه ثابت اهدای خون در نزدیک‌ترین نقطه به حرم مطهر رضوی فعالیت خود را آغاز کنیم.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول