اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون مازندران:

انتقال ویروس بیماری ایدز از طریق فرآوردهای خونی کاهش یافت

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: انتقال ویروس بیماری ایدز از طریق خون و فرآورده‌های آن کاهش یافت.

انتقال ویروس بیماری ایدز از طریق فرآوردهای خونی کاهش یافت

اسماعیل پوریایی امروز به مناسبت روز جهانی ایدز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری،با اعلام اینکه به همت اهدا کنندگان مستمر خون و تلاش ویژه پزشکان و پرسنل آزمایشگاهی و فنی سازمان انتقال خون شاهد کمترین نگرانی‌های مرتبط با امکان انتقال ویروس عامل بیماری ایدز از طریق‌ خون و فرآورده‌های آن هستیم، اظهار داشت: سیستم‌های آزمایشگاهی انتقال خون منطبق با استانداردهای اروپایی است.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما اهدا خون سالم به دریافت کنندگان است،افزود: در مرحله آزمایشگاهی دقت زیادی می‌شود.

پوریایی فرهنگ‌سازی را عامل مهمی در کاهش انتقال ویروس ایدز از طریق خون و فرآورده‌های خونی دانست و ادامه داد: تلاش رسانه‌ها و مراقبت ویژه پزشکان انتقال خون در جذب اهدا کنندگان مستمر آگاه و فرهیخته در سازمان انتقال خون میزان شیوع اچ.ای.وی در مراجعه‌کنندگان به اهدا خون را کاهش داد.

وی در بیان عملکرد هشت ماهه امسال انتقال خون مازندران گفت: 111هزار و 881 نفر برای اهدا خون به سازمان انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 89 هزار و652 واحد خون‌گیری شد.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشت.

وی بیشترین آمار اهدا خون را مربوط به پایگاه شهرستان ساری، آمل و بابل دانست و گفت: 3 هزار نفر از اهداکنندگان خون زن بودند،انتظار ما حضور بیشتر بانوان در این کار خدا پسندانه است.

پوریایی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 112 هزار واحد خون و فراورده‌های خونی میان بیمارستان و مراکز درمانی توزیع شد، خاطر نشان کرد: در طول تاریخ انتقال خون مازندران برای نخستین‌بار هیچ خونی از استان‌های دیگر وارد استان نشد.

وی عامل اصلی این خودکفایی را لطف خدا، تعامل رسانه‌ها و تبلیغات گسترده رسانه ملی عنوان کرد و افزود: حضور پررنگ مردم نوعدوست مازندران و روحیه ایثارگرانه آنان باعث شد تا برای نخستین‌بار از استان‌های دیگر خون وارد نشود.

مدیرکل سازمان انتقال خون مازندران با اعلام اینکه 4 هزار بیمار خاص(تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی) در استان نیازمند خون هستند،بیان داشت: حدود 60 تا 70 هزار واحد خونی را این افراد مصرف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مازندران از لحاظ جمعیت دومین مصرف کننده خون در کشور است.

پوریایی اذعان داشت: تصادفات جاده‌ای،جراحی‌های قلب باز و نیز نیاز برخی نوزادان در روزهای نخست تولد از سری مواردی است که در مازندران مصرف خون را افزایش داده است.

انتهای پیام/86006/ح/30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول