اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی قزوین عنوان کرد

فعالیت 30 مؤسسه قرآنی در قزوین

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: 30 مؤسسه قرآنی با هدف آموزش آموزه‌های قرآن کریم به علاقه‌مندان در این استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 30 مؤسسه قرآنی در قزوین

جواد قلی‌پور صبح امروز در حاشیه مراسم دوره آموزشی ارتقا و بازآموزی معلمان و مسئولان مؤسسات و خانه‌های قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه تاکنون در استان قزوین 30 مؤسسه قرآنی راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: این مؤسسه‌ها در گروه‌های سنی مختلف آموزش‌های قرآنی را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 55 خانه قرآنی شهری و روستایی در استان قزوین راه‌اندازی شده است، افزود: مدیریت این خانه‌ها را معلمان قرآنی بر عهده گرفته‌اند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: متقاضیان راه‌اندازی مؤسسه‌ها و خانه‌های قرآنی در شهر و روستا می‌توانند به تبلیغات اسلامی قزوین مراجعه و با توجه به شرایط تعریف شده در این سازمان شروع به فعالیت کنند.

قلی‌پور با اشاره به اینکه متقاضیان راه‌اندازی مؤسسه‌های قرآنی باید دو نفر دارای مدرک لیسانس و خانه‌های قرآنی یک نفر دارای مدرک دیپلم باشند، اضافه کرد: همچنین آنان باید از اطلاعات قرآنی برخوردار باشند.

این مسئول با بیان اینکه هر معلم قرآنی که آموزش‌های لازم را گذرانده است با در نظر گرفتن مکانی که دارای یک دفتر و دو کلاس باشد می‌تواند مؤسسه قرآنی را راه‌اندازی کند، خاطرنشان کرد: همچنین آنان می‌توانند در حسینیه‌ها خانه‌های قرآنی را برپا کنند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: در راه‌اندازی خانه‌های قرآنی در شهر و روستا و مؤسسه‌های قرآنی در استان قزوین هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و سازمان تبلیغات اسلامی در راه‌اندازی این مکان‌ها از معلمان قرآنی حمایت می‌کند.

آموزش قرآن به 6 هزار نفر در قزوین

قلی‌پور وضعیت قرآنی در استان قزوین را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به طور میانگین شش هزار نفر در کلاس‌های مؤسسه‌ها و خانه‌های قرآنی در رشته‌هایی مانند قرائت، حفظ، مفاهیم و ترتیل ثبت‌نام کردند و برای ارتقای آموزه‌های خود تلاش می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه دوره آموزشی ارتقا و بازآموزی معلمان و مسئولان مؤسسات و خانه‌های قرآنی امروز با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می‌شود، بیان کرد: این مراسم از 8:30 صبح آغاز شده و تا 17 ظهر ادامه دارد.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های یاد شده از جمله برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی این استان است، عنوان کرد: امسال یک دوره از آن با حضور 400 نفر از معلمان و مسئولان مؤسسات و خانه‌های قرآنی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77009/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول