اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهربابک تاکید کرد

ایجاد پارک بانوان در شهربابک

عضو شورای اسلامی شهربابک گفت: با توجه به نیاز بانوان و توجه ویژه شورا به ایجاد روحیه نشاط، شادابی و سلامت در جامعه، امید آن داریم که پارکی در خور شأن بانوان تا پایان کار شورای چهارم ایجاد شود.

ایجاد پارک بانوان در شهربابک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند که نقش و تأثیر آنها از آن چه به عدد هستند، در جامعه بیشتر است.

به همین منظور برای آشنایی با کم و کیف برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر شهربابک با منصوره شکیبا عضو شورای شهر که به عنوان یک وزنه برای توجه به خواسته‌های بانوان در شورا فعال هستند، گفت‌و‌گویی داشتیم که از نظرتان می‌گذرد.

فارس: چه اقداماتی در زمینه حمایت از بانوان در سطح شهر انجام شده است؟

با توجه به اهمیت مسائل عمرانی و اولویت در عمران و آبادانی به مسائل موضوعی در ابتدای کار شوراها کمتر پرداخته شده است و امید که در آینده بتوانیم این کاستی‌ها را جبران کنیم.

فارس: از آن جا که بسیاری از شوراهای اسلامی در شهرستان‌ها به منظور حمایت از بانوان آن شهر کمیسیون مستقل بانوان را تشکیل دادند تا با برنامه‌ریزی به خواسته‌های زنان و دختران بیشتر جامه عمل پوشیده شود، شورای اسلامی شهر شهربابک در این زمینه چه اقدامی کرده است؟

تاکنون کمیسیونی به این شکل تشکیل نشده است و برای آن رئیس و دبیری تعیین نشده، اما در صدد تشکیل این کمیسیون با حضور بانوان مؤثر در آن و برنامه‌ریزی به این منظور هستیم.

فارس: توان شورا با همکاری شهرداری در ایجاد پارک بانوان که بودجه آنچنانی هم نمی‌خواهد و بارها هم قول آن را داده‌اند و مکان برایش تعیین کرده‌اند، چقدر است؟

با توجه به نیاز بانوان و توجه ویژه شورا به ایجاد روحیه نشاط، شادابی و سلامت در جامعه امید آن داریم که پارکی در خور و شأن بانوان تا پایان کار شورا چهارم ایجاد شود.

فارس: با توجه به اینکه بخشی از زنان و دختران برای امرار معاش و کمک در اقتصاد خانواده مجبور به کار در بخش‌های مختلف جامعه هستند، آیا برای حمایت از حقوق آنها، بیمه و پرداخت حقوق طبق قانون اداره کار اقدامی صورت گرفته یا می‌گیرد؟

ما برای بانوان بیشتر در ارتقای سطح برنامه‌های فرهنگی و جلسات بسیج توجه لازم و ضروری را داریم.

فارس: چه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی برای تقویت روحیه نشاط و شادابی برای بانوان دارید؟

پیگیری ساخت سالن ورزشی ویژه بانوان، تلاش در انجام پیاده‌روی و کوهنوردی خانوادگی به ویژه برای بانوان، افزایش سانس‌های ورزشی برای بانوان در دستور کاری است.

فارس: در شعارهای انتخاباتی خود بر اجرای طرح بازار شدن خیابان امام نظر داده بودید، آیا این طرح قابل اجرا است؟

طرح‌ها بر اساس طرح تفصیلی اجرا می‌شوند و خیابان امام نیز با توجه به احداث و تکمیل خیابان برادران شهید یوسف‌زاده که تا پایان امسال انجام می‌شود، طبق طرح تفصیلی، نظرات کارشناسی و مردمی اجرا می‌شود.

-----------------------------

گفت‌و‌گو از وحید فتوحیان

-----------------------------

انتهای پیام/80012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول