اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگوی تفصیلی فارس با شهردار چرام

بهره‌برداری از بزرگترین پارک تفریحی چرام تا پایان سال جاری

شهردار چرام گفت: قول می‌دهیم که تا قبل از پایان سال جاری پارک بام چرام آماده بهره‌برداری باشد و اجرای طرح کمربندی شهر را هم در اولویت کاری شهرداری قرار دهیم.

بهره‌برداری از بزرگترین پارک تفریحی چرام تا پایان سال جاری

رحمت‌الله تیموری‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام به تشریح برنامه‌های شهرداری برای رفع مشکلات و موانع موجود در شهر چرام پرداخت.

شهردار چرام با اشاره به سابقه کاری خود، اظهار کرد: بنده مسئولیت‌هایی هم‌چون کارشناس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، کارشناس فنی و شهرسازی شهرداری یاسوج، رئیس هیئت مدیره تاکسیرانی شهر یاسوج و رئیس ستاد حوادث شهرداری یاسوج را بر عهده داشته‌ام و هم‌اکنون این توفیق را پیدا کرده تا وظیفه خدمت‌گذاری مردم عزیز چرام را بر عهده داشته باشم.

*جناب شهردار تعامل شورا و شهرداری به چه شکل است و آیا تعامل رضایتمندی است؟

امروز تعامل شورا و شهرداری در بالاترین نقطه ممکن قرار دارد و اعضای شورای شهر به عنوان بازو و همکاران ما عمل کرده‌اند که جا دارد همین جا از تمامی اعضای شورای شهر چرام تشکر و قدردانی کنم.

*درآمد شهرداری از چه راهی تامین و در کجا هزینه می‌شود؟

شهرداری به عنوان امانتدار مردم است و کلیه هزینه‌ها و فعالیت‌های که در شهرداری انجام می‌گیرد بر اساس مطالباتی است که از مردم وصول می‌شود، چه در بخش‌هایی که دولت به شهرداری کمک می‌کند و چه در بخش‌هایی که به صورت خصوصی هزینه می‌کنیم، همه از درآمدهایی است که از مردم به عنوان عوارض پروانه ساخت، عوارض کسب و ارزش افزوده وصول می‌شود و در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی این هزینه‌های دریافتی از مردم صرف عمران و آبادانی شهر می شوند، گفت: تمام این مطالبات به سمت و سویی می‌روند که در جهت پیشبرد و منافع شهر باشد و در درون شهر هزینه می‌شوند، از بحث جمع‌آوری زباله و مواد غیرقابل استفاده دور ریختنی تا فضای سبز و ایجاد آسفالت، بلوارها و میادین شهری.

*جناب شهردار ما در حال حاضر پروژه نیمه‌تمام پارک بام چرام را داریم که روند بسیار کندی هم در ساخت و تکمیل آن صورت گرفته، با توجه به اینکه اکنون حداقل امکان ایجاد فضای سبز وجود دارد، چه تدابیری در این خصوص دارید؟

پروژه پارک بام چرام کار خوبی بوده است اما متاسفانه کار در مرحله‌ای رها شده که عملا بدون استفاده باقی مانده است، مردم تشنه کار ساده و مفید هستند و ما قول می‌دهیم که تا قبل از پایان سال جاری، به نوعی آن را آماده کنیم که از لحاظ فضای سبز، سایه‌بان، آبخوری و سرویس‌های بهداشتی مشکلی نداشته باشد و آماده بهره‌برداری باشد.

*در خصوص ایجاد کمربندی که خود کمک بزرگی جهت سامان‌دهی فاضلاب جنوب شهر است، برنامه‌ای دارید؟

 

متاسفانه ما از روزی که به شهر چرام آمدیم با مشکل اجرای کمربندی و فاضلاب جنوبی شهر مواجه هستیم که به خاطر کوتاهی‌هایی که از طرف شهرداری، مردم و سایر مسئولان صورت گرفته است، تاکنون اجرا نشده است.

این مسئول شهر چرام افزود: همیشه نمی‌توانیم بگوییم کار ایده‌آلی انجام می‌دهیم و باید سعی کنیم بر اساس مشکلات و موانعی که سر راهمان قرار دارند تصمیم‌گیری کنیم، اجرای کمربندی یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر است و ما این کار را در اولویت اول قرار داده‌ایم که با ایجاد این کمربندی هم از ساخت و سازهای غیرمجاز و سکونت‌های حاشیه‌ای جلوگیری می‌شود و هم باعث جمع‌آوری فاضلاب بسیاری از خیابان‌ها خواهد شد.

تیموری‌فر در پایان این نشست، گفت: جا دارد که تقدیر و تشکری داشته باشم از آقای استاندار و معاونان‌شان در استانداری و همچنین فرماندار چرام جناب آقای نیکروز که در همین مدت کوتاه خیلی با ما همکاری داشتند و به نوعی همه جانبه ما را یاری کردند و همچنین از مردم و مالکین زمین‌های اطراف طرح کمربندی انتظار داریم که باهمکاری کردن شهرداری، هم ارزش افزوده ملک خود را بالا ببرند و هم به رفع مشکلات فاضلاب شهر کمک کنند.

---------------------------------

گفت‌وگو از نسرین هاشمی

---------------------------------

انتهای پیام/82002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول